Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.7.2016 jsem si u firmy Antoš Mobil zakoupil telefon značky Samsung.
Po cca půl roku se na telefonu vyskytla závada (zeleně podsvícený display) a telefon jsem zašel 16. 1. 2017 reklamovat.
Firma Antoš Mobil mi telefon přijala do opravy. V reklamačním protokolu, je jasně napsáno, že v případě fyzickém zásahu zákazník požaduje nový telefon.
Nicméně, telefon byl opraven formou výměny displeje, tedy fyzickým zásahem. Firma Antoš Mobil se nyní začala bránit, že mi telefon v žádném případě za nový bezchybný výrobek nevymění a že se mám obrátit na soud.
Rád bych dostal odpověď, jak mohu dále postupovat.
Děkuji Vám,
Karásek.
Samsung Galaxy S7 Edge (359948077167002)
Výměna za nový telefon.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud spotřebitel věc reklamuje, má právo primárně na opravu věci, není-li však možná, potom na dodání nové věci bez vad. Občanský zákoník stanoví výše popsanou hierarchii nároků z vadného plnění.
Spotřebitel má při uznané reklamaci rovněž právo na úhradu nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.