Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#14820Obelhání zákazníka při uzavření nové smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

14 hodin 16 minut

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2017, před 8 lety

Petr Albrecht

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 7. 2. 2017 v 10:15 mi zavolala z čísla 603 604 605 zaměstnankyně společnosti T-Mobile, že mi bude brzo končit tarif a jestli jsem nepřemýšlel o prodloužení smlouvy. Měl jsem neomezené volání, neomezené SMS a data 1,5GB. Prý také vidí, že to volání moc nevyužívám, ale data si na druhou stranu dokupuji a stávající velikost FUP mi nestačí. Navrhla mi proto alternativu za stejnou cenu jako doposud, kde budu mít volání v T-Mobile neomezené, mimo T-Mobile 120min, SMS neomezené a 4GB dat. Zároveň mi aktivuje zvýhodnění, kde první tři měsíce budu mít 10GB dat, poté to spadne na ty domluvené 4GB. Také se mi zmínila, že jelikož jsem u tohoto operátora od roku 1999, tak mi může poslat telefon jako dárek za věrnost. Nový telefon nepotřebuji, ale jako dárek pro někoho se hodí. Se vším jsem tedy souhlasil. Pak už se mě jen zeptala, jestli mam stále stejné číslo občanky a kam mi dárek a smlouvu může nechat poslat.

Dne 9. 2. 2017 přijel kurýr s balíčkem od T-Mobile a chtěl po mně poplatek 49Kč. Říkal jsem si, že nejspíš za dodání, neměl jsem s tím problém.

Když kurýr odjel, tak jsem si pročítal přiloženou smlouvu a zjistil jsem, že ten telefon, který měl být jako dárek mam na splátky a budu ho teď muset dva roky splácet. Dále po zkontrolování mého profilu v aplikaci "Můj T-Mobile" jsem zjistil, že mam 12GB dat. Což mi také s ničím co mi operátorka říkala nesedí.

Napsal jsem tedy mail na info@t-mobile.cz s požadavkem o zaslání záznamu z telefonického hovoru, abych si to prověřil. Třeba jsem se jen přeslechl a nebo zapomněl. Z mailu mi bylo odpovězeno, že musím poslat dopis na jejich hlavní sídlo. Dopis jsem poslal 9. 2. 2017. A 10. 2. 2017 mi přišel mail, že záznam nemůžou z bezpečnostních důvodů poskytnout, ale můžu si ho přijet poslechnout osobně do Prahy a nebo že ho za mě prověří, když jim napíši jaký mám problém. Vše jsem jim popsal a požádal o prověření. Dnes 14. 2. 2017 mi odpověděli, že se jim hovor nepodařilo dohledat, ale můžu od smlouvy odstoupit, když jim pošlu opět vše písemně do Prahy. A dále, že po kontrole všech jejich systémů se jim podařilo dohledat, že mam nyní balíček těch 10GB na tři měsíce (to souhlasí) a po třech měsících se mi aktivuje balíček kde budu mít 700MB (polovina mého původního a méně jak pětina slíbeného).

Takže jsem měl původně neomezené volání a sms a 1,5GB. Do telefonu mi bylo slíbeno 120 minut volání, neomezené sms a 4GB. Plus jako dárek za věrnost telefon. Ve skutečnosti mam ale nakonec balíček jen se 700MB a budu dva roky splácet telefon, který nepotřebuji.

Telefonní číslo o které se jedná, mail z kterého bylo vše řešeno, čísla reklamací,... vše co je potřeba k dohledání uvádím dole neveřejně.

S pozdravem Petr Albrecht


Produkt

Tarif S námi pro mladé


Požadované řešení

Vyjádření k celé situaci. Dodání audiozáznamu z hovoru. Dodržení toho, co bylo slíbeno.

Vše prosím řešit písemně, nestojím o volání na mé číslo, kde pak hovor nepůjde zpětně dohledat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 10:43, před 8 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Společnost by měla svému závazku dostát.

Nesouhlasí-li zákazník s postupem společnosti, je vhodné uplatnit u této společnosti reklamaci, a to prokazatelně nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se zákazník do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). ČTÚ na jejím základě o sporu rozhodne ve správním řízení, toto řízení je pro spotřebitele méně finančně náročné. Navíc ČTÚ má oprávnění požadovat po poskytovateli služeb elektronických komunikací podklady v rámci řízení. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, popřípadě v soudním občanskoprávním řízení nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.

V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.