Společnost


ASIANA, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14824Neuznaná reklamace - neoznámení o změně odletu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2017, před 8 lety

Kateřina Jirásková

Znění stížnosti

Společnost Asiana mě neinformovala o změně letového řádu, jak mají uvedeno ve smlouvě. Měla jsem koupené letenky na let AA104 dne 6.11. 2016 s časem odletu 21:20 z New Yorku (JFK) do Londýna a na let AA6481 dne 7.11. v čase 10:55 z Londýna do Prahy. Když jsem ale dorazila 6.11. na letiště JFK let AA104 byl posunut až na 22:10 a na let z Londýna do Prahy jsem obdržela letenku na jiný let číslo BA856 až v čase 14:40. Bohužel o této změně mě nikdo neinformoval, zjistila jsem ji až na letišti JFK. Když jsem tuto skutečnost reklamovala u společnosti Asiana, bylo mi odpovězeno, že mě o změně itineráře informovali, ale já jsem žádný email do své emailové schránky nedostala. Zkontrolova jsem si i spam a ani tam mi nic nedorazilo. Navíc mám emailovou adresu na gmailu a oni napsali, že z jejich zkušenosti s gmailem problémy nebývají. I přes mou žádost nijak nedokázali, že mi email se změnou itineráře skutečně odeslali. Navíc mi tvrdili, že díky posunu letu z NY o 50 minut bychom nestihli odlet z Londýna v 10:55, ale když jsme v okolo 10:00 dorazili do Londýna, tak žádný let v 10:55 do Prahy neletěl. První let byl z Londýna do Prahy tento den právě až v 14:40. Reklamaci jsem podávala 9.11., Asiana mi odpověděla 8.12., já jsem ještě týž den odpověděla, že nesouhlasím s jejich tvrzením, že jsem o změně informovány byla a od té doby od nich již žádná reakce nedorazila.


Požadované řešení

Požaduji finanční kompenzaci za čas strávený na londýnském letišti a kompenzaci s výdaji ohledně zajištění hlídání mých dětí zde v Praze, které jsem musela z důvodu pozdějšího příletu do Prahy zajistit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2017 16:26, před 8 lety

Pokud provozujícím leteckým dopravcem byla společnost, která je leteckým dopravcem s provozní licencí vydanou členským státem EU, bude se právní vztah mezi spotřebitelkou a společností řídit nařízením č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.

Byl-li let zrušen, má spotřebitelka podle výše uvedeného nařízení právo na volbu mezi vyplacením ceny letenky, přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na cílové místo určení v pozdější době podle přání spotřebitelky s výhradou dostupnosti míst. Spotřebitelka má navíc v místě odletu také právo na stravu a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době a na dva telefonní hovory, podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou (tyto služby musí být poskytnuty zdarma).

Není-li spotřebitelka informována o zrušení ve lhůtě kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jí nabídnuto přesměrování jejího letu, které by jí umožnilo odletět nejpozději jednu hodinu před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu, má spotřebitelka právo na náhradu škody podle čl. 7 nařízení.

Více informací ohledně práv v letecké dopravě je možné vyhledat na webové adrese http://www.evropskyspotrebitel.cz/prava-cestujicich/caste-otazky-letecka-doprava-27469.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2017 17:42, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.