Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.01.2017 jsem odeslal v zákonné lhůtě 2 roky od zakoupení zboží do eshopu eobuv.cz reklamaci na obuv značky CONVERSE. Obuv vykázala po roce a půl minimálního nošení vyblednutí svrchní vrstvy materiálu a dále vadu materiálu v podobě prasknutí látky v horní části obuvi. Reklamace byla úspěšně zaevidována pod číslem 2017/01/555. 06.02.2017 jsem byl vyrozuměn, že reklamace byla zamítnuta, a výsledná zpráva je mi zaslána zpět na mojí adresu společně s reklamačním vyjádření k zamítnutí. Dnes jsem balík otevřel a zjistil jsem, že reklamační vyjádření je zaslané v polském jazyce. To považuji za nezákonné, jelikož jsem objednával zboží z českého eshopu a proti vyjádření se nemám jak bránit, jelikož polštinu neovládám. Dále jsem neobdržel zpět originál faktury k zakoupenému zboží. Je reklamační postup společnosti eobuv.cz v pořádku? Děkuji za pomoc Hosnedl Robert
CONVERSE CT Lean Ox 142271F Black
Požaduji výměnu zboží za nové, jelikož vyblednutí materiálu není možné opravit. Eventuálně vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se e-shop zaměřuje na český trh, bude se uzavřená smlouva řídit českým právem. Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, tedy v tomto případě právem českým, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření prodávající je naplněno hned v několika znacích. Internetové stránky prodejce jsou v českém jazyce, doména je také česká, platit je možné českými korunami, v obchodních podmínkách je uvedeno několik paragrafů českého zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a prodejce dodává zboží do České republiky. Na smluvní vztah se tedy použije česká právní úprava.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Pokud odůvodnění zamítnutí reklamace bylo poskytnuto spotřebiteli pouze v polském jazyce, jedná se o porušení ustanovení § 11 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, neboť prodávající musí zajistit, aby informace uvedené v § 19 zákona, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt z Polska), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.