Společnost


eobuwie.pl S.A.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#14825Stížnost na vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2017, před 8 lety

Robert Hosnedl

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 18.01.2017 jsem odeslal v zákonné lhůtě 2 roky od zakoupení zboží do eshopu eobuv.cz reklamaci na obuv značky CONVERSE. Obuv vykázala po roce a půl minimálního nošení vyblednutí svrchní vrstvy materiálu a dále vadu materiálu v podobě prasknutí látky v horní části obuvi. Reklamace byla úspěšně zaevidována pod číslem 2017/01/555. 06.02.2017 jsem byl vyrozuměn, že reklamace byla zamítnuta, a výsledná zpráva je mi zaslána zpět na mojí adresu společně s reklamačním vyjádření k zamítnutí. Dnes jsem balík otevřel a zjistil jsem, že reklamační vyjádření je zaslané v polském jazyce. To považuji za nezákonné, jelikož jsem objednával zboží z českého eshopu a proti vyjádření se nemám jak bránit, jelikož polštinu neovládám. Dále jsem neobdržel zpět originál faktury k zakoupenému zboží. Je reklamační postup společnosti eobuv.cz v pořádku? Děkuji za pomoc Hosnedl Robert


Produkt

CONVERSE CT Lean Ox 142271F Black


Požadované řešení

Požaduji výměnu zboží za nové, jelikož vyblednutí materiálu není možné opravit. Eventuálně vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 14:40, před 8 lety

Pokud se e-shop zaměřuje na český trh, bude se uzavřená smlouva řídit českým právem. Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, tedy v tomto případě právem českým, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření prodávající je naplněno hned v několika znacích. Internetové stránky prodejce jsou v českém jazyce, doména je také česká, platit je možné českými korunami, v obchodních podmínkách je uvedeno několik paragrafů českého zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a prodejce dodává zboží do České republiky. Na smluvní vztah se tedy použije česká právní úprava.

Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Pokud odůvodnění zamítnutí reklamace bylo poskytnuto spotřebiteli pouze v polském jazyce, jedná se o porušení ustanovení § 11 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, neboť prodávající musí zajistit, aby informace uvedené v § 19 zákona, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt z Polska), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2017 22:32, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.