Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Před 3 měsíci jsem zaplatil za 3měsíční VIP členství na této stránce (jenjednanoc.cz) s tím, že jsem ho nechtěl nijak prodlužovat. Uznávám, že nevím, zda někde bylo psáno o automatickém prodloužení členství po uplynutí dané doby. Nicméně včera jsem byl nemile překvapen nejen tím, že mi z účtu byla ztržena částka za členství na další 3 měsíce, ale když jsem se pokusil dostat na účet, stránka sděluje, že je třeba pro přístup k němu zaplatit za členství ... To už ale dle výpisu z účtu uhrazeno je.
jenjednanoc.cz
Pokud je možno, rád bych zažádal o vrácení peněz ze včerejší transakce a určitě o zrušení placeného (VIP) členství ve chvíli uplynutí platnosti toho současného + požaduji přístup na můj účet na stránce, na který mám mít právo.
|
Tweet |
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, obsahují obchodní podmínky automatickou prolongaci. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami neprodleně prokazatelně vypovědět.
Je třeba dávat pozor na automatické prodloužení smlouvy. Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut. Pokud v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst a spotřebitel byl o prolongaci při uzavírání smlouvy o placeném členství informován, je povinen částku uhradit, pokud smlouvu nevypověděl ve lhůtě 14 dnů před uplynutím doby členství. O automatickém prodloužení smlouvy musí být spotřebitel informován zřetelně a viditelně již před samotným uzavřením smlouvy přímo při registraci, popř. zřízení VIP účtu. Odkaz v obchodních podmínkách nestačí.
Spotřebitel má vždy možnost smlouvu v jejím průběhu vypovědět. Informaci o výpovědní lhůtě nalezne ve všeobecných obchodních podmínkách. Smlouvu může vypovědět i poté, co dojde k automatickému prodloužení. Předejde tak dalšímu prodloužení do budoucna.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Druhou skutečností je, že spotřebiteli v současné době není objektivně a prokazatelně umožněno službu čerpat, ačkoli spotřebitel za prolongované období částku uhradil, bylo by to možné shledávat jako bezdůvodné obohacení poskytovatele služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.