Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku umožňuje zákon kupujícímu spotřebiteli od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to až do 14 dní od převzetí věci, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Jelikož je odstoupení umožněno až do 14 dní od převzetí věci, logicky a spravedlivě z toho vyplývá, že je možné odstoupit již před převzetím věci, jak i výslovně stanoví harmonizační zákonná úprava Evropské unie, konkrétně bod č. 40 předmluvy směrnice č. 2011/83/EU, o právech spotřebitele.
Internetový obchod, proti kterému tato stížnost směřuje, byl Českou obchodní inspekcí zařazen na seznam rizikových eshopů (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/rizikove-e-shopy/), neboť nedodržuje povinnosti ukládané obchodníkům zákonem o ochraně spotřebitele.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české a slovenské spotřebitele a odesílá zboží do ČR a na Slovensko.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.