Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.12.2016 v 9,56 hodin mi přišla na mobil sms: "FAYN: Vygenerovali jsme Vám číslo výpovědi opouštěného poskytovatele (ČVOP) je xxxxxx. O datu přenesení Vás bude informovat nový operátor textovkou."
Protože jsem žádnou výpověď nedávala, byla jsem zděšená. Následně jsem se z emailu dověděla, že FAYN je nucen vypovědět smluvní vztah… mimo jiné, cituji z dopisu: "Smlouvu Vám vypovídáme na základě našich Všeobecných obchodních podmínek, bodu 18.5. Výpovědní lhůta činí 1 měsíc a začíná běžet prvním dnem periody následující po doručení výpovědi druhé straně. Ve Vašem případě tedy dojde k ukončení smluvního vztahu nejpozději ke dni 31.1.2017."
Našla jsem lepší tarif jiného operátora, vše si zařídila a pak už jsem jen dostala sms od obou operátorů, kdy bude moje číslo přeneseno. Konkrétně od FAYN přišla sms 25.1.2016 v 9,19 hodin: "FAYN: Vaše číslo bude přeneseno do sítě jiného operátora dne 26.1. mezi 4:00-10:00 ráno. Nezapomeňte prosím vyměnit SIM kartu v mobilu."
Od 26.1.2017 jsem se už nedostala do svého účtu na www FAYN a protože mi nepřišla ani faktura za měsíc leden, emailem jsem o ni poprosila. Když mi na moje vyžádání faktura v příloze emailu přišla, zjistila jsem, že mám naúčtovaný celý měsíc. Obratem jsem to reklamovala, ale přišla pouze odpověď, že ukončení smluvního vztahu bylo k 31.1.2017.
Aby mi vrátili neoprávněně fakturovanou částku za 6 dní (od 26.1.2017 do 31.1.2017. Jejich službu jsem nevyužívala, nevím proč bych za ni měla platit. Navíc ve výpovědi bylo jasně uvedeno: "Ve Vašem případě tedy dojde k ukončení smluvního vztahu NEJPOZDĚJI ke dni 31.1.2017."
|
Tweet |
Postup při zrušení smlouvy se řídí smluvními a obchodními podmínkami. V tomto případě bude rozhodující, co je obsahem smlouvy.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci, nejlépe písemně prokazatelně. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za službu.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či nikoli.
Situaci rádi posoudíme a vyřešíme. Avšak na jméno Alena Křenovská neevidujeme žádnou podanou reklamaci.
Reklamační řád a formulář reklamace dotčená může nalézt na adrese: http://www.fayn.cz/pece-a-podpora/formulare-ke-stazeni/
Společnost FAYN mi dnes poslala email, na který jsem právě reagovala a doufám, že bude vše vyřízeno. Není však pravdou že nebyla evidována žádná REKLAMACE, kopíruji zde potvrzení, které mi přišlo:
FAYN Telecommunications s.r.o. - Zákaznické centrum (info@fayn.cz)
Vase zprava byla prijata pod cislem - [#161696] a s předmětem: Reklamace
5. 2. 2017, 12:12:21
Dobrý den Alena Křenovská,
děkujeme za Váš dotaz, kterému jsme přidělili identifikátor ID 161696.
Budeme se jím zabývat v co nejkratší možné době. Většinou obdržíte naši
odpověď do 24 hodin.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost vložit k případu své vyjádření a případně jej uzavřít.
Po vzájemné zdlouhavé emailové komunikaci s operátorem FAYN a radám dTestu mi nakonec společnost vystavila „Opravný daňový doklad“ a teprve po mojí urgenci, že je po splatnosti tohoto dokladu, mi byla rozdílná částka poslaná na můj účet. DTestu patří obrovský dík, bez jejich pomoci bych neměla šanci uspět.
Paní Křenovská, ať Vám vrácené peníze za 6 dnů tarifu slouží. Zde jen doplníme, že vrácení této částky bylo dobrovolnou akcí naší společnosti. Nejedná se o právně nárokovatelnou položku.
Hodnocení:
Komentář: Moje stížnost byla díky mnoha radám dTestu kladně vyřízena a já jsem tak nemusela platit za stejné období současně dvěma operátorům. (i když se jednalo jen o 6 dnů a částku 94.65 Kč.)