Společnost


Ogroup s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14832Neuznaná reklamace a neoprávněný požadavek zaslání poštovného na účet uvedené společnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2017, před 8 lety

A. Rusó

Znění stížnosti

Dne 21.12.2016 jsem poslala na vlastní náklady (poštou za 121 Kč) k reklamaci vysavač do auta, zakoupený u společnosti Ogroup s příslibem p. Nádvorníka - (prodejce), že mi poštovné bude vráceno, jestliže předložím o něm doklad. Vysavač (za 499.- Kč + poštovné 99 Kč, které jsem uhradila kurýrovi), měl odlámaný bakelit na spodní straně. Žádala jsem tedy společnost Ogroup buďto o výměnu za nepoškozený stejný výrobek, nebo o vrácení peněz za toto zboží.
Teprve 6.1. 2017 po mých urgencích jsem obdržela sms zprávu (bez podpisu konkrétní osoby), že moje reklamace č. R1661269 byla zamítnuta. Na můj telef. dotaz prodejci (p. Nádvorníkovi, který jediný se mnou komunikoval), proč byla zamítnuta, mi bylo sděleno, že závada dle posouzení nebyla výrobního charakteru (jméno toho, kdo rozhodl mi nebylo sděleno). Žádala jsem tedy aby mi poslali onen vysavač zpět. Prodejce p. Nádvorník mi ale sdělil, že tak společnost učiní, až jí pošlu na její účet poštovné 99 Kč,a pokud tak neudělám, že mi bude účtováno skladné po dobu, kdy tam v té společnosti bude ten reklamovaný výrobek ležet. Radila jsem se tedy jak s Českou obchodní inspekcí (16.1.2017 v Ústí n.L.,poté ČOI Středočeského kraje, kam jsem poslala rovněž stížnost e-mailem do jejího formuláře, avšak do dnešního dne mě nikdo z ČOI Stř. kraje nevyrozumněl), tak s DTestem, a bylo mi ČOI v Ústí n.l. i DTestem shodně řečeno, že ona společnost nemá ze zákona na toto požadované poštovné nárok. Dne 17.1.2017 jsem poslala doporučeně dopis (opět zaplacené poštovné 41 Kč za doporučený dopis) oné společnosti s opakovanou žádostí o zaslání alespoň toho reklamovaného vysavače zpět na moji adresu a o přiložení původního dodacího listu (č. 223190), který jsem zaslala této společnosti spolu s vysavačem, protože na tomto listu byla dole kolonka týkající se možnosti případné reklamace, kterou jsem tam vyplnila. Dále jsem tuto společnost v tom dopise žádala o záruční list k onomu vysavači. Do dnešního dne mi nikdo neodpověděl. DTestem mi bylo doporučeno obrátit se na VašeStížnosti.cz, což právě dělám. Jen mám obavy, že jestli mi u té společnosti běží skladné, tak se jakožto důchodkyně nedoplatím, a moje odmítnutí uhradit znovu další poštovné se mi nevyplatí. To nemluvím o ironii, že odlámaný bakelit není považován za vadu na výrobku, která by měla být dle mého soudu důvodem ke kladnému vyřízení mojí reklamace.
Shrnutí: Moje dosavadní náklady: 99 Kč kurýrovi za dodání, 121 Kč poštovné za odeslání vysavače zpět k reklamaci, 41 Kč za poštovné týkající se doporučeného dopisu, celkem tedy 760 Kč za poškozený vysavač, který však nemám a to mi hrozí jakési skladné nebo dalších 99 Kč. S pozdravem A. R.


Produkt

Vysavač do auta za 499 Kč;


Požadované řešení

Buďto tentýž, ale zcela nepoškozený funkční vysavač, a to bez zaslání dalších 99 Kč na účet oné společnosti, nebo vrácení částky 499 Kč, i když samozřejmě že náklady spojené s vyplaceným poštovným týkajícím se reklamace (162 Kč) bych uvítala také. Doklady o tomto poštovném mám u sebe.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2017 10:39, před 8 lety

Na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu sp. zn. 3AS 60/2005-73 není prodávající provozující internetový obchod oprávněn požadovat po spotřebiteli náklady spojené se zasláním reklamovaného zboží zpět, i v případě, že jde o neuznanou reklamaci.

Dle soudu by povinnost hradit prokazatelné náklady spojené s posouzením reklamované vady byla způsobilá omezit spotřebitele na jeho právu uplatnit právo z odpovědnosti za vadu, přičemž toto omezení spočívá minimálně v tom, že (nesprávná) představa spotřebitele o tom, že by eventuálně měl nést náklady zjišťování vady, jej může odrazovat od toho, aby vady v rámci záruční odpovědnosti prodávajícího uplatnil.

Stanovení takovéto povinnosti by se dalo považovat za zakázané ujednání, které by omezovalo spotřebitelova práva z vadného plnění dle § 1814 písm. a) občanského zákoníku. Více informací je uvedeno na https://www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.

Spotřebitelka má tedy právo na vrácení reklamované věci, aniž by měla povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží. Pokud by spotřebitelka částku za tento manipulační poplatek uhradila, mohlo by to být rovněž chápáno jako bezdůvodné obohacení na straně podnikatele, dle § 2991 a násl. občanského zákoníku jelikož zde k platbě takového charakteru není žádný zákonný titul.

Je povinností prodávajícího spotřebitele správně informovat o právech z vadného plnění. Zpoplatňování zamítnuté reklamace mezi ně rozhodně nepatří. Pokud se s takovým jednáním obchodníka spotřebitel setká, může kontaktovat Českou obchodní inspekci, která je oprávněna uložit mu pokutu za porušení zákona o ochraně spotřebitele. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nárok na proplacení poštovného za doručení reklamovaného zboží prodejci v případě neuznané reklamace nevzniká, neboť zákon stanoví právo na náhradu nákladů spojených s reklamací pouze v případě reklamace oprávněné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2017 14:46, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.