Společnost


AWP P&C Česká republika - odštěpný závod zahraniční právnické osoby

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14842Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2017, před 8 lety

Fabiena Baráková

Znění stížnosti

U společnosti AGA International SA - organizační složka (spadající pod Allianz), jsem měla ke svému notebooku zakoupenou "prodlouženou záruku". Dne 25. 10. 2016 se mi na něm stala škodní událost. Tu jsem nahlásila, dle pokynů, na webový formulář, kde mi bylo oznámeno, že se mi někdo ze zákaznické linky ozve, aby mne dále nasměroval (kam mám notebook poslat na diagnostiku a opravu, jak to bude celé probíhat, apod.). To se nestalo, 2 dny se mi nikdo neozýval, tudíž jsem dne 27. 10. 2016 z vlastní iniciativy zavolala na zákaznickou linku, kde mi pán žádnou takovou informaci neřekl a v podstatě z této konverzace vyplynulo, že mohu dát notebook opravit do obchodu, kde jsem jej zakoupila (MCS Plus s.r.o.) a na mail pojišťovny zaslat fakturu a pojistnou smlouvu. Tak jsem také udělala a následně zaslala pojišťovně email spolu s onou fakturou a poj. smlouvou. Po 3 měsících, což je zákonná lhůta pro to, aby se pojišťovna vyjádřila, se stále nic nedělo. Vyjádření mi přišlo až 6.2. 2017 s tím, že mi pojišťovna nic neproplatí, neboť jsem notebook nedala do jejich autorizovaného servisu a tím jim znemožnila onu diagnostiku. Nicméně mi nikdo informaci o tom, kam mám notebook poslat, nepodal a tudíž se cítím poškozena. Ihned jsem tedy volala likvidátorovi, který měl mou záležitost na starost, aby mi řekl, prakticky to stejné - že jsem pojišťovně znemožnila, aby mohla být provedena diagnostika v jejich autorizovaném servise. Vůbec je nezajímá fakt, že tohle mi měl někdo ze zákaznické linky říct ihned a směrovat mě, což se nestalo a vše jsem iniciovala já, neboť se mi nikdo neozýval.


Produkt

notebook ACER Aspire E1-571G, výrobní číslo: NXM7CEC01025108ADD1601, pojistná smlouva č. 9005105025, prodloužená záruka na 2 roky


Požadované řešení

Ráda bych, aby mi pojišťovna proplatila opravu notebooku v plné výši (tj. 2 900 kč), neboť jsem postupovala dle jejich pokynů (tedy zadala událost do webového formuláře a čekala) a není mou chybou, že se mi nikdo neozval a následně, když jsem se musela ozývat sama z vlastní iniciativy, mě ani neinformoval o faktu, že mám notebook posílat, do jakého autorizovaného servisu apod.

AGA International SA - organizační složka
Jankovcova 1596/14b, 170 00 Praha 7 - Holešovice
www.mondial-assistance.cz
klient@mondial-assistance.cz
27633900


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2017 10:24, před 8 lety

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.

Podle čl. 9 bodu 7 Všeobecných pojistných podmínek Prodloužená záruka společnosti AGA International SA - odštěpný závod zahraniční právnické osoby (nyní pod novou obchodní firmou AWP P&C Česká republika - odštěpný závod zahraniční právnické osoby) publikovaných na webových stránkách http://www.mondial-assistance.cz/corporate/images/VPP_PZ_STANDARD_4.pdf (dále jen VPP) se pojištění prodloužené záruky nevztahuje na vady pojištěného výrobku jejichž opravy byly prováděny jiným subjektem než autorizovaným smluvním servisem.

Pokud nastala pojistná událost, je spotřebitelka podle čl. 7 písm. d) VPP povinna učinit nutná opatření ke zmírnění následků pojistné události a podle možnosti si k tomu vyžádat pokyny pojistitele a postupovat v souladu s nimi.

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnanec společnosti informoval spotřebitelku o tom, jak postupovat při řešení pojistné události, jsou tyto informace závazné. Postupovala-li spotřebitelka v souladu s pokyny zaměstnance společnosti, nemůže společnost namítat, že výrobek byl opraven v jiném než autorizovaném servise (seznam autorizovaných servisů není ani dohledatelný na webových stránkách společnosti, spotřebitelka se tak může spolehnout pouze na informace poskytnuté zaměstnancem společnosti).

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitelka může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto. Pokud spotřebitelka se zdůvodněním nesouhlasí, je vhodné proti výsledku šetření pojistné události uplatnit u pojišťovny stížnost. Nebude-li spotřebitelka se stížností úspěšná, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné dohledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelce nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 11:08, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.