Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#14845Vyžadována cartrige pro vyplacení celého dobropisu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2017, před 8 lety

Jan Frühbauer

Znění stížnosti

Dobrý den,
reklamoval jsem tiskárnu z důvodu nefunkčního barevného tisku. Reklamace byla vyřízena vystavením dobropisu. Při vyplacení dobropisu na pobočce mi byla vrácena pouze část peněz s tím, že v tiskárně nebyla cartrige. Řešil jsem problém se společností přes maily a bylo mi sděleno, že zbývající částku doplatí pouze tehdy, když jim dodám chybějící cartrige - viz vyjádření společnosti:

V případě ukončení reklamace dobropisem se veškeré náležitosti řídí dle obchodních podmínek v bodě IV. Odstoupení od smlouvy ve znění "Zboží by měl spotřebitel vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě odstoupení, kdy předmětem koupě je zařízení s nádrží na palivo, musí být v okamžiku převzetí Kupujícím nádrž prázdná."

Původní prázdnou cartrige jsem vyhodil a novou, která nebyla součástí dodávaného zboží, jim logicky dávat nechci.

Existuje nějaká možnost, jak získat zbývající částku, aniž bych jim cartrige předal?

Předem děkuji za odpověď.


Produkt

tiskárna Epson Expression Premium XP-610


Požadované řešení

Žádám o doplacení zbývající částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2017 12:42, před 8 lety

Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. Smluvní strany jsou si pak povinny vrátit poskytnutá plnění. Prodávající má tedy povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky, spotřebitel má zase povinnost vrátit výrobek včetně všech součástí a příslušenství, které spolu s věcí obdržel. Pokud byla věc spotřebována, má prodávající právo na náhradu do výše, v níž měl spotřebitel z použití věci prospěch. Nejedná se tedy o plnou náhradu kupní ceny věci.

Byla-li cartridge do tiskárny součástí kupní smlouvy, je spotřebitel také povinen tuto věc prodávajícímu vrátit (ve smlouvě by mělo být uvedeno, zda bude tiskárna dodána také s náplní). Není-li to možné, neboť došlo k jejímu spotřebování, může společnost žádat po spotřebiteli náhradu. Náhrada však nesmí být vyšší než jaký měl spotřebitel z použití věci prospěch. Společnost na svých webových stránkách uvádí informaci: "Nové tiskárny jsou většinou dodávány se startovacími tonery či cartridgemi, které mají přibližně 60% kapacitu samostatně prodávaných náplní." Při výpočtu náhrady by měla tedy společnost také přihlédnout k tomu, že věc nebyla ve stejné jakosti, jako jiné věci stejného druhu.

Prodávající má povinnost plnit bez vad. Pokud je jeho plnění vadné, jedná se o porušení smluvní povinnosti, za které prodávající odpovídá. Byla-li spotřebiteli porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího způsobena škoda (např. zbytečně vynaložené náklady na získání nové cartridge, kterou však nebylo možné využít), má spotřebitel právo na náhradu této škody.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2017 09:59, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.