Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Vracela jsem v zákonné 14denní lhůtě zboží - počítačovou myš CANYON CNE-CMSW1O. Na účet mi byla vrácena částka za zboží ve výši 164,- Kč. Bohužel jsem neobdržela vrácenou částku za poštovné ve výši 59,- Kč. Požádala jsem proto e-mailem o vrácení této částky. Přestože jsem uvedla zákonné ustanovení, podle kterého mám na vrácení nárok, bylo mi pracovníkem odpovědným za reklamace sděleno, že mám nárok pouze v případě uplatnění vady nebo dodání jiného zboží.
Zde uvádím podrobnosti k vrácení zboží:
Zboží mi bylo doručeno za 59 Kč, přičemž byla možnost si ho za cenu 49 Kč vyzvednout osobně. Pokud bych zakoupila zboží ve vyšší hodnotě, bylo by poštovné zdarma. Na dodání zdarma jsem však svým nákupem nedosáhla.
Domnívám se, že podnikatel nemůže nutit spotřebitele zakoupit více zboží jen proto, aby bylo dodání zdarma a stejně tak prodávající nemůže nutit spotřebitele vyzvednout zboží osobně na pobočce či jiném výdejním místě.
Počítačová myš CANYON CNE-CMSW1O
Domnívám se, že mi náleží nejlevnější možné poštovné (náklad k zaslání zboží, nikoliv vyzvednutí), které bylo k mé objednávce (164 Kč) nabízeno,tedy 59 Kč. V případě, že připustím jako nejlevnější způsob dodání vyzvednutí zboží na výdejním místě, náleží mi 49 Kč.
|
Tweet |
Podle § 1832 občanského zákoníku odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.
Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení vždy nese spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč.
Dobrý den,
omlouvám se za pochybení reklamačního technika. Vedoucí reklamací vystavit dobropis 3017923313 na dopravné, částku zašleme na váš účet.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Jiří Jungmann
vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Děkuji za vyřízení, budu čekat na připsání částky na účet.
Šárka Poláčková
Dobrý den, prosím o uzavření stížnosti.
Děkuji.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Jiří Jungmann
vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Žádáme spotřebitelku o potvrzení, zda byl spor skutečně vyřešen.
Děkuji, peníze za poštovné byly zaslány na můj účet.
Šárka Poláčková
Dobrý den, prosím o uzavření stížnosti.
Děkuji.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Jiří Jungmann
vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Hodnocení: