Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Telefonická operátorka O2 mi nejprve nabídla rychlost 50Mb/s. Jejich zástupce, který se dostavil osobně mluvil už o rychlosti 40Mb/s. Technik, který později přišel instalovat modem mi zase sdělil, že maximální rychlost bude 20Mb/s. Smlouva údaj o rychlosti připojení neobsahuje, pouze odkaz na jakýsi tarif Internet Optimal, který má skutečně uvedenu rychlost 20Mb/s.
Už tyto rozpory mě měly varovat, ale zástupce O2 mě uklidnil, že rychlost bude závratná a že mohu celou smlouvu bez sankce zrušit do dvou týdnů od podpisu, pokud nebudu spokojen. Skutečná rychlost se nakonec pohybovala jen kolem 5Mb/s, chtěl jsem tedy smlouvu vypovědět. Nejprve přes chat a později telefonicky, vždy mi řekli ať nic neruším, že mi internet zrychlí podle původních slibů. Když se přiblížil termín 14 dnů a internet byl stále pomalý, zabalil jsem modem zpátky do krabice a šel osobně na prodejnu jej vrátit. Řekli mi, že jej nemohou přijmout, ale že mi internet zrychlí. Také mi řekli, že podle údaje v počítači mohu smlouvu vypovědět ještě následující týden.
No a následující týden mi s úsměvem vysvětlili, že lhůta vypršela a že bez pokuty již smlouvu nevypovím. Podal jsem reklamaci, kterou samozřejmě zamítli.
Internet Optimal Plus
Chtěl bych mít možnost odstoupit od smlouvy bez sankčního poplatku. Byl jsem hrubě oklamán.
|
Tweet |
Pokud byl při nabízení služby sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, měl by uplatnit reklamaci, a to prokazatelně písemně. V reklamaci může spotřebitel rovněž uvést, že trvá na odstoupení od smlouvy bez sankce. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. Podání reklamace však nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pěkný den,
mrzí mne, vzniklé komplikace i to, že vaše reklamace nebyla vyřešena k spokojenosti.
V tuto chvíli jí opětovně předávám na specializované oddělení.
Kontaktován s vyřešením budete v co nejkratší době.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: O2 zareagovalo na moji stížnost na dTestu, zavolali mi a po kratším rozhovoru souhlasili s ukončením smlouvy bez sankčního poplatku. Jsem velmi spokojen.