Počet nahlášených stížností: | 441 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dnes v prodejně na hlavním nádraží v 18:00 jsem zakoupila zboží a platila 2000 korunou. Paní pokladní se na mě hrubě osočila, že by prodejní hodnota mého nákupu měla odpovídat bankovce, kterou platím a že není povinna mi na obnos vrátit. Myslím, že toto jednání vůči zákazníkovi není vhodné. Po hrubém slovním výstupu, mi paní nakonec vrátila, kde mezitím ve frontě čekali další zákazníci. Jako věrnému zákazníkovi Billy se mě toto chování velmi dotklo.
Poučit pokladní o vhodném chování k zákazníkovi.
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na vhodném chování zaměstnanců k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Dle zákona o oběhu bankovek a mincí je možné z kvantitativních důvodů odmítnout tuzemské peníze pouze v případě, že se jedná o více než padesát kusů mincí v jedné platbě. U bankovek žádné zákonné omezení není, avšak hotovostní platbu lze provést pouze do výše 300 000 Kč. Kdo z nezákonného důvodu odmítá tuzemské bankovky, může naplňovat skutkovou podstatu trestného činu ohrožování oběhu tuzemských peněz podle § 239 trestního zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.