Společnost


eobuwie.pl S.A.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#14877#14813Nevyřízení reklamace dle požadavku zákazníka - pokračování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2017, před 8 lety

Martina Sýkorová

Znění stížnosti

Dobrý den,
nevím jak postupovat v případě, kdy se mi vrátily reklamované boty ve stejném stavu, jako jsem je odesílala, tedy vada přetrvává. Dle mailu prodejce - reklamace byla uznána a boty opravené. Fyzicky se zboží dorazil reklamační list, který je ale v polštině a já netuším, co je v něm napsáno. Boty se vrátily s vadou, pro kterou jsem reklamovala, oprava není.
Kontaktovala jsem prodejce, a mám poslat znovu zpět. Bude to bráno jako druhá reklamace, nebo mám nárok na vrácení peněz, vzhledem k tomu, že nebyla reklamace vyřízena v termínu? Kdo mi uhradí poštovné, které už jsem jednou platila a nyní budu muset platit zas? Domluva s obchodem je složitá.


Produkt

Polokozačky LASOCKI - RST-KALA-04 Černá


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy a vrácení prostředků, včetně poštovného za odeslání zboží k reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2017 08:11, před 8 lety

Pokud se e-shop zaměřuje na český trh, bude se uzavřená smlouva řídit českým právem. Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení mimo jiné o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Pokud tyto písemné informace byly spotřebitelce poskytnuty pouze v polském jazyce, jedná se o porušení ustanovení § 11 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, neboť prodávající musí zajistit, aby informace uvedené v § 19 zákona, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty vždy v českém jazyce.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Polska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Spotřebitel má ze zákona nárok na vyřízení reklamace do 30 dnů. Do takového vyřízení spadá právě i odstranění vady, ke kterému však v popsaném případě nedošlo. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci do 30 dnů, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel tak má právo od smlouvy odstoupit. Spotřebitelce doporučujeme si dobře zdokumentovat stav obuvi po doručení od prodejce. Rovněž uschovat si i všechny písemnosti.

Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.

Spotřebitel má rovněž i nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů, které s uplatňováním reklamace měl. To znamená, že prodávající je povinen proplatit i veškeré účelně vynaložené poštovné, které musel spotřebitel uhradit pro odesílání zboží do reklamace. Podací lístky je vhodné si opět dobře uschovat.

V tomto případě doporučujeme spotřebitelce pro případ, že prodejce nebude komunikovat a nezjedná nápravu, obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum při ČOI. V tomto okamžiku dle popsaného stavu má spotřebitelka již možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2017 22:28, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.