Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podepsal jsem smlouvu (č. smlouvy CMA50012168) o dodávkách elektřiny dne 14.8.2014 s podomním prodejcem u mě doma. Následně jsem smlouvu ještě před započetím dodávky elektřiny zrušil a žárovky vrátil k datu 13.2. 2015. Tedy po vypršenní 30ti-denní lhůty na vrácení žárovek. Od té doby jsem s firmou nebyl v kontaktu. Dne 16.2. 2017 (tedy dva roky po navrácení žárovek) mi přišla složenka na 2000,-. Když jsem zkontaktoval firmu s tím, že žárovky jsem jim vrátil před dvěma lety, byla mi sdělena informace o té 30ti-denní lhůtě.
Podomní a pochůzkový prodej byl v době podepsání smlouvy v městské části Brno-střed (kde bydlím) již zakázán.
S pozdravem
Luděk Černý
Upuštění od sankce za vrácené žárovky a s ní spojené penále
|
Tweet |
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Společnost nesmí účtovat žádný poplatek, pokud byla smlouva vypovězena před zahájením dodávek energií. Dle § 11 odst. 3 energetického zákona je smlouvu možné bezplatně vypovědět ve lhůtě 15 dní od zahájení dodávek. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Podle názoru, který zastáváme my i Energetický regulační úřad (www.eru.cz/documents/10540/463096/VKS_10_2016.pdf/19571b95-7b82-4e05-abe4-39d96983ca9e), je dle § 11a odst. 3 energetického zákona možné smlouvu vypovědět i před zahájením dodávek (bylo by absurdní, pokud by spotřebitel musel čekat, než jí společnost začne dodávat elektřinu nebo plyn). Po uplynutí výpovědní doby se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.
Pokud spotřebitel poplatek reklamoval, ale společnost reklamaci zamítla, bude vhodné se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den, pane Černý,
na základě informace od kolegů ze zákaznické péče eviduji informace, že požadavek byl již vyřešen. Prosím o potvrzení, že je vše v pořádku a vyřešeno k Vaší spokojenosti.
V případě dalších požadavků se na nás neváhejte znovu obrátit.
Děkuji za pochopení a spolupráci.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
CE
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, ano, vše je již vyřízeno k mé spokojenosti. Společnost ustoupila z nárokování si oněch 2000,- za vrácené žárovky.
S pozdravem
Luděk Černý