Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.2 jsem objednal kancelařské křeslo u ktereho byla dostupnost skladem a expedice do 48 hodin. Po odeslani a zaplacení došlo k potvrzení objednavky mailem, když se 4 dny nic nedělo, kontaktoval jsem obchod telefonicky s dotazem na stav objednavky. Bylo mi sděleno, že je problem u dodavatele a že zjisti vice informaci a nasledne se ozvou, potvrdil jsem jim i spravne telefoní číslo. Od te doby nekomunikují, neberou telefony, a nereagují ani na emailovou ani na facebookovou komunikaci.
kod P52755 Křeslo Pilot černo/červeno/šedá
Dodání zboží, nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli edy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Slůvko skladem by mělo signalizovat, že zboží může být co nejdříve po objednání k dispozici na kamenné pobočce nebo jej může obchodník bezprostředně po objednání odeslat na adresu zákazníka. Jestliže se spotřebitel domnívá, že se v daném případě jednalo o použití klamavé obchodní praktiky, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.