Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Dne 18.9.2014 jsem u společnosti Alza.cz. a.s. sídlem Jateční 33a Praha 7 zakoupil notebook značky ACER Aspire V7 v hodnotě 18990,-Kč vč.DPH. Na pobočce Alzy mi bylo prodejcem u pultu doporučeno přikoupit produkt prodloužené záruky na jeden případně tři roky. Prodejcem mi bylo sděleno, že se jedná o produkt společnosti Alza.cz(mohu doložit svědectvím osoby, která byla v době nákupu se mnou) a zakoupením tohoto produktu prodloužím stávající plnohodnotnou záruku o jeden případně tři roky. Po krátkém zvážení jsem tedy za 1899,-Kč vč. DPH zakoupil jednoletou prodlouženou záruku. Již zde podotýkám, že jsem nepodepisoval jakékoliv obchodní podmínky. Dostal jsem pouze klasickou tištěnou účtenku z pokladního terminálu.
Dne 29.1.2017 jsem byl nucen notebook již v prodloužené záruce reklamovat z důvodu nefunkčního hardwaru přímo na pobočce Alzy v Holešovicích. Reklamační technik se mnou sepsal standardní reklamační protokol a notebook v prodloužené záruce přijal do reklamací.
Druhý den tj.30.1. 2017 mi byla doručena informační SMS od pojišťovny BNP Paribas Cardif o oznámená pojistné události. Jelikož jsem s touto společností nikdy nic neřešil a netušil jsem o co se jedná, zavolal jsem na informační linku této pojišťovny, kde mi bylo zděleno, že se pravděpodobně jedná o mou záruku u společnosti Alza. Dále jsem situaci neřešil.
Dne 15.2. 2017 přišla informační SMS ze společnosti Alza, že reklamace notebooku byla ukončena. Reklamace uznána. Z důvodu nerentability opravy mi byl vystaven dobropis, který bude doručen na můj Email. Po doručení tohoto dobropisu jsem zjistil, že mi Alza hodlá vyplatit částku 13 482,-Kč vč. DPH. Tedy o 5 508,-Kč vč.DPH nižší částka oproti pořizovací ceně notebooku. Více informací neposkytnuto.
Obratel jsem volal na reklamační linku společnosti Alza.cz a žádal jsem vysvětlení proč se částka ponížená. Technikem mi bylo zděleno, že ponížená částka je z důvodu mechanického poškození což jsem ihned rozporoval a pán se ihned opravil, že mechanicky notebook poškozený nebyl. Poté již pán tvrdil, že netuší proč je částka ponížená, ale že to zjistí a bude mě informovat emailem a s tímto jsme hovor ukončili.
Po hodině mi byl doručen Email s informací, že částka byla ponížena z důvodu amortizace pojišťovnou BNP Paribas Cardif a email dále obsahoval přiložené obchodní podmínky této pojišťovny z roku 2013. Ihned jsem tedy psal zpět do Alzy, že jsi nejsem vědom, že bych notebook pojišťoval u této společnosti, protože mi bylo tvrzeno, že je prodloužená záruka produktem Alzy.cz. O jakékoliv třetí straně nebyla nikdy řeč. Nikdo mě neinformoval o obchodních podmínkách třetí strany a ani jsem nepodepisoval žádné obchodní podmínky, jak bych v takovém případě očekával. Opět mi bylo odpovězeno a to že obchodní podmínky mi byly zaslány po nákupu tohoto produktu emailem a jsou na stránkách Alzy. Jelikož vím stoprocentně, že mi Alza tento Email nikdy neposlala, chtěl jsem tedy, aby mi byla zaslána kopie tohoto emailu.
Bylo mi odpovězeno, že pokud mi to neposlali emailem, tak je to volně přístupné na stránkách Alza.cz a mou povinností je se s tímto seznámit a tím, že jsem nákup uskutečnil jsem podmínky potvrdil.
Po tomto emailu jsem pánovi napsal, že se cítím být oklamán a že jsem byl při nákupu, dovoluji si tvrdit, záměrně mylně informován z důvodu, abych produkt prodloužené záruky zakoupil.
Podal jsem podmět na ČOI v Praze pro nekalou obchodní praktiku.
Za těchto okolností jsem odmítl dobropisovanou částku převzít a rozporuji toto řešení. Požaduji vyplatit celou částku za notebook. Alza.cz se mnou dále nekomunikuje. Zvažuji proto právní kroky proti této společnosti.
Omlouvám se za zdlouhavé vysvětlení, ale chtěl jsem zde napsat veškeré relevantní informace.
Děkuji a s pozdravem Petr Šolta
Notebook Acer Aspire V7-482PG Iron Touch
Požaduji vyplacení celé pořizovací částky notebooku.
|
Tweet |
Je třeba činit rozdíl mezi škodovým pojištěním a prodlouženou zárukou. Pokud by obchodník na prodané zboží poskytl prodlouženou záruku, v rámci které by spotřebiteli náleželo právo odstoupit od smlouvy, pak by měl spotřebitel nárok na vrácení celé kupní ceny.
Má-li spotřebitel sjednané pojištění na zboží, je situace poněkud jiná. Částka vyplácená pojišťovnou se odvíjí od hodnoty zboží v době, kdy došlo k jeho poškození. To znamená, že je nutné přihlédnout ke stáří a opotřebení věci. Pokud spotřebitel notebook po nějaký čas používal, nelze očekávat, že pojišťovna vyplatí cenu nového zboží.
Prodávající (společnost Alza.cz a.s.) musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě a o jejích hlavních vlastnostech. Pokud tak podnikatel učiní nesrozumitelně, použije se výklad pro spotřebitele příznivější. Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.