Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
Syn zakoupil 26.6.2016 ve zmíněné společnosti na pražské pobočce vůz Chevrolet Aveo, stáří vozu 5 let stav tachometru 40 917 km za celkovou cenu 114 500 plus pojištění vozu jednorázové pojistné 3600 + pojištění Car Carlife Garance. V následujícím chladnějším období pak zjistil nedostatečnou funkci topení. Při prohlídce vozu v servisu byl zjištěn průnik oleje a chladicí kapaliny, což mohlo být zapříčiněno závadou těsnění hlavy motoru nebo prasklinou hlavy motoru. Syn poté kontaktoval reklamační oddělení společnosti, kde mu bylo telefonicky sděleno, že pokud by se jednalo o opravu těsnění hlavy, pak reklamaci společnost neuzná, pokud by se jednalo o prasklou motorovou hlavu, pak mu bude nutná oprava uznána jako reklamace a proplacena. Závada byla způsobena prasklou motorovou hlavou a výše opravy byla 24 737 Kč. Na základě dodané faktury autorizovaného servisu byla pak ze strany prodávajícího reklamace zamítnuta s tím, že v době prodeje tato vada na vozidle nebyla a dále s odvoláním na stáří vozu a najetým kilometrům, což zcela neodpovídá
tvrzení techniků, kteří opravu prováděli. Také to je v přímém rozporu s původní informací pracovníka reklamačního oddělení. Synovi byla nabídnuta jako tzv. "Projev dobré vůle" kompenzace ve výši 7000 Kč proti čemuž se odvolal. Odvolání bylo zamítnuto a platnost nabídnuté částky byla stanovena na dobu pěti pracovních dnů od vyzvednutí zaslaného dopisu což považujeme za další nátlak ze strany společnosti. Je možné se proti tomuto rozhodnutí a časovému nátlaku ještě dále bránit jinak než právní cestou? Žádáme proplacení opravy. Při opravě byly provedeny nezbytné úkony a prasklá motorová hlava byla pouze opravena, nedošlo tedy k žádnému navýšení hodnoty vozu.
Chevrolet Aveo
Proplacení opravy vozu v plné výši 24 737 Kč.
|
Tweet |
Kupující by si neměl odstranit vadu sám, pokud se chce domáhat práv z vadného plnění. Taková skutečnost (dohoda o opravě a její následná kompenzace) by musela být prokazatelně sjednána mezi spotřebitelem a prodávajícím, aby následně vznikl nárok na proplacení vynaložených nákladů na opravu vozu prodejcem.
Prodávající odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud spotřebitele na ně neupozornil (tzv. skryté vady), nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení.
Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud společnost uplatněnou reklamaci zamítne, je na místě porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu z výše uvedených se jedná.
Co se týče prověření chování některých zaměstnanců společnosti, při důvodném podezření spotřebitele, že při prodeji vozů a při vyřizování reklamací používají zakázané nekalé obchodní praktiky, tak v této oblasti disponuje svěřenou pravomocí Česká obchodní inspekce. Se svým podnětem se může spotřebitel obrátit právě na tento dozorový orgán (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Vážený pane Železný,
záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Uvádíte telefonický příslib proplacení reklamace - kolega však pouze v hovoru Vašeho syna informoval o nutnosti doložit zprávu servisu pro rozhodnutí o reklamaci. Reklamace byla poté v souladu s reklamačním řádem posouzena a Váš syn byl následně kolegy o výsledku informován.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.