Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaslané zboží bylo plně funkční a dobře zabaleno.Pevná krabice+výplně (ventilátor do klimatizace) po převzetí zjištěno rozlámané plastové lopatky,asi na tom leželo něco těžkého.Převzato 3.1.2017 oznámeno 9.1.2017
Výsledek je zamítnutí s tím, že nebyl sepsán Škodový zápis a nebylo vnější poškození.Což asi zjevné nebylo.Krabice se zmáčkla a pak narovnala....Poté je reklamace možná pouze do tří dnů.
Ventilátor motor topení
Vrácení peněz 500,-kč+90,-kč poštovné
|
Tweet |
Prodejce spotřebiteli odpovídá dle § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, za jakost zboží při převzetí, a pokud se jeho vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jestliže spotřebitel s prodávajícím kupní smlouvu uzavřel na dálku ve smyslu § 1824 odst. 1) občanského zákoníku, a zboží si nechal zaslat, podle § 2112 odst. 1) občanského zákoníku je spotřebitel povinen oznámit prodejci vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení.
Pokud by prodejce nechtěl reklamaci uznat, neboť v rámci jeho závazkových vztahů s dopravcem již možná uběhla lhůta pro uplatnění odpovědnosti z náhrady škody dopravcem. Toto se však spotřebitele nijak netýká, neboť pro spotřebitele jakožto slabší smluvní stranu v rámci ochrany spotřebitele platí na základě ustanovení § 2161 odst. 2) občanského zákoníku jiná pravidla než pro podnikatele. Dle tohoto ustanovení je spotřebitel v průběhu 6 měsíců od převzetí povinen pouze prokázat výskyt vady zboží a je na straně prodejce, aby vyvrátil skutečnost, že vada existovala na zboží již v době převzetí věci od dopravce, neboť zákon přímo presumuje, že relevantní vada existovala již v okamžiku přechodu nebezpečí škody na věci na osobu spotřebitele a je povinností prodávajícího tuto zákonnou domněnku plně vyvrátit. Pouhé zpochybnění z jeho strany není dostačující.
Jestliže prodejce zamítl reklamaci a neprokázal důvod jejího zamítnutí, jedná v rozporu s ust. § 19 odst. 1) zák. č. 634/1992 Sb., zák. o ochraně spotřebitele. Doporučujeme vyřízení reklamace u prodejce rozporovat doporučeným dopisem s dodejkou s uvedením důvodů výše a pokud nevyhoví, podat podnět České obchodní inspekci pro porušení zákona na straně prodejce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.