Společnost


General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#14904Zamítnutá reklamace poškozeného zboží dopravcem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2017, před 8 lety

Lukáš Buřil

Znění stížnosti

Zaslané zboží bylo plně funkční a dobře zabaleno.Pevná krabice+výplně (ventilátor do klimatizace) po převzetí zjištěno rozlámané plastové lopatky,asi na tom leželo něco těžkého.Převzato 3.1.2017 oznámeno 9.1.2017
Výsledek je zamítnutí s tím, že nebyl sepsán Škodový zápis a nebylo vnější poškození.Což asi zjevné nebylo.Krabice se zmáčkla a pak narovnala....Poté je reklamace možná pouze do tří dnů.


Produkt

Ventilátor motor topení


Požadované řešení

Vrácení peněz 500,-kč+90,-kč poštovné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2017 06:30, před 8 lety

Prodejce spotřebiteli odpovídá dle § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, za jakost zboží při převzetí, a pokud se jeho vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jestliže spotřebitel s prodávajícím kupní smlouvu uzavřel na dálku ve smyslu § 1824 odst. 1) občanského zákoníku, a zboží si nechal zaslat, podle § 2112 odst. 1) občanského zákoníku je spotřebitel povinen oznámit prodejci vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení.

Pokud by prodejce nechtěl reklamaci uznat, neboť v rámci jeho závazkových vztahů s dopravcem již možná uběhla lhůta pro uplatnění odpovědnosti z náhrady škody dopravcem. Toto se však spotřebitele nijak netýká, neboť pro spotřebitele jakožto slabší smluvní stranu v rámci ochrany spotřebitele platí na základě ustanovení § 2161 odst. 2) občanského zákoníku jiná pravidla než pro podnikatele. Dle tohoto ustanovení je spotřebitel v průběhu 6 měsíců od převzetí povinen pouze prokázat výskyt vady zboží a je na straně prodejce, aby vyvrátil skutečnost, že vada existovala na zboží již v době převzetí věci od dopravce, neboť zákon přímo presumuje, že relevantní vada existovala již v okamžiku přechodu nebezpečí škody na věci na osobu spotřebitele a je povinností prodávajícího tuto zákonnou domněnku plně vyvrátit. Pouhé zpochybnění z jeho strany není dostačující.

Jestliže prodejce zamítl reklamaci a neprokázal důvod jejího zamítnutí, jedná v rozporu s ust. § 19 odst. 1) zák. č. 634/1992 Sb., zák. o ochraně spotřebitele. Doporučujeme vyřízení reklamace u prodejce rozporovat doporučeným dopisem s dodejkou s uvedením důvodů výše a pokud nevyhoví, podat podnět České obchodní inspekci pro porušení zákona na straně prodejce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 11:11, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.