Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, ve společnosti Datart jsem k 1.7.2016 zakoupil mobilní telefon CAT S60 v hodnotě cca 19 000,- Kč.
Tento telefon je vysoce odolný, certifikovaný na odolnost narazum a vodě a to do hloubky až 5m.
bohužel, začátkem dovolené v zahraničí jsem si chtěl nafotit pár snímků pod vodou. Pripomínám, že veškeré krytky byly řádně zavřené, utěsněné, přesně tak, jak měly být. po zhruba pár minutovém natáčení v +- 120cm hloubce (uvedeno: 2m), se začal telefon sekat. Voda si poradila s těsněním zadních dvířek na telefonu a natekla do vnitř.
Po návratu z dovolené jsem okamžitě telefon reklamoval (12.2.2017) s tím, že je utopený i přes to, že byl spravě utěsněn.
Dostalo se mi odpovědi, že je reklamace zamítnuta:
- Na základě odborného posouzení autorizovaného servisu byla záruční oprava zamítnuta zejména z tohoto důvodu: Nelze provést záruční opravu z důvodu poškození způsobené uživatelem, které se neslučuje se zárukou výrobce. Navrhujeme proto možnost placené opravy na základě cenové nabídky - výměna celého zařízení - částka.
Cena případné placené opravy byla autorizovaným servisem určena ve výši: 12 904,00,- Kč
- přece si nekoupím voděodolný telefon do 5m proto, abych se bál ho potopit do vody. Takový telefon pak neplní svou funkci. A prijde mi sprosté chtít po mne 12 904Kč za něco, co není mou chybou, ale vadou zařízení.
- na email Datartu jsem odepsal, že nesouhlasím se zamítnutím reklamace. Jelikož nemohu za to, že vodotěsný telefon netěsnil. Je to vada telefonu a né moje chyba.
jaké kroky mám dál podniknout? opravdu se mi nechce platit 13ooo,- jen díky tomu, že mi zamítli reklamaci. Kord když to není moje chyba. Jak mám dál postupovat? momentálně čekám na odpověd ze servisu
CAT S60
oprava věci
|
Tweet |
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.