Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den
Reklamoval jsem u operátora zakoupený telefon Iphone 6
Byla to 2 reklamace v pořadí. U první jsem reklamoval display a baterku, obojí uznáno a vyměněno.
U druhé to byla reklamace GPS, bluetooth, baterka, wifi, touch pad, a znovu začal display vrzat a odlepovat se. U reklamace jsem zmínil požadovaný způsob vyřízení reklamace odstoupením od smlouvy. Po 14 dnech operátor vyřídil reklamaci výměnou celého telefonu.
Nalezl chybu u GPS o ostatním ani zmínka.
Jsem 100% přesvědčený že mnou uváděné důvody byly oprávněné, minimálně pouhým okem odlepený display, který byl již měněný a zřejmě špatně.
Servis celou situaci obešel výměnou celého zařízení. Důvodně si myslím že to mohlo být z důvodu zamezení odstoupení od smlouvy, jelikož telefon měl minimálně 2 vady a toto by byl již zákonný důvod k odstoupení. Ačkoliv jsem toto nepožadoval. Učelně jsem neuváděl způsob opravou, či výměnou. Pouze posouzení výše uvedených chyb.
Mám i pádný důvod domnívat se že to může byt i repasované zboží u kterého nevidím pod kryt a může být třeba zkorodované apod.
Zároveň mne operátor upřel se nějak bránit, tzn. znaleckým posudkem či jinak.
Situaci vyřešil po svém. Momentálně je telefon k vyzvednutí na prodejně. Odmítám ho převzít.
Postupuji špatně ?
Apple Iphone 6
Odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za větší počet vad považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
Prodávající má povinnost se během reklamace vypořádat s vytýkanými vadami. Je tedy jeho povinností se vyjádřit ke každé vytýkané vadě. Pokud prodávající uznal reklamaci jako oprávněnou a nerozporoval žádnou z vytýkaných vad, má se za to, že všechny vytýkané vady byly reklamovány oprávněně. V takovém případě by spotřebiteli vznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy v souladu s § 2169 odst. 2 občanského zákoníku.
Nebude-li společnost odstoupení od smlouvy akceptovat, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Kurko,
pokud s naším postupem nesouhlasíte, můžete kontaktovat naše Reklamační oddělení, a to přes tento kontaktní formulář: https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/.
Kolegové vše prověří a pošlou Vám naše vyjádření.
Přeji hezký den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.