Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost UPC má v letácích, které rozesílá po Brně a měla ještě včera na webových stránkách rychlost internetu v akci místo 200Mb/s 400MB/s. Po kontakování společnosti mi bylo oznámeno, že se jedná o chybu a že maximální rychlost je 300Mb/s a že rychlost na letácích a stránkách je chyba.
Kdybych nevolal na kontaktní liku kvůli posunutí termínu instalace, ale dělal bych objednávku přes formulář na webu, o této změně bych se "dozvěděl" pouze z textu pod formulářem, který sděloval že: "Na místech, kde není k dispozici 400Ms/s rychlost bude zapojena 300Mb/s" a to i přes to, že v mém bydlišti podle formuláře rychlost 400Mb/s měla být k dispozici.
Bohužel nemám v místě bydliště jinou volbu, ale tento přístup k zákazníkům se mi nelíbí. Obzvláště s tím, že chyba je "napravena" na webu těsně před koncem zmiňované akce.
Internet 200+ v akci s rychlostí 400 Mb/s
Společnost by se měla v první řadě za chybu omluvit a kontaktovat osoby, které si v akci objednali připojení k internetu s tím, že rychlost, kterou si objedali nedostanou. S tím by dle mého názoru mohli nabídnout nějakou kompenzaci (například časově omezenou slevu).
|
Tweet |
Definici pojmu klamavá reklama lze najít v § 2977 občanského zákoníku. Podle této definice je klamavou reklamou šíření údajů, které souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje cíl podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilé klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilé ovlivnit hospodářské chování takových osob.
Podle § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci reklamy se zakazuje reklama, která je zároveň nekalou obchodní praktikou. Nekalé obchodní praktiky definuje zákon o ochraně spotřebitele v § 4 a následujících. Jedná se o klamavé a agresivní obchodní praktiky. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Klamavou je taková obchodní praktika, při níž je použit nepravdivý či zavádějící údaj.
Příslušným orgánem, na něž by se měl spotřebitel obrátit v případě, že si chce stěžovat na klamavou reklamu je v daném případě krajský živnostenský úřad (na území Prahy živnostenský odbor Magistrátu hlavního města Prahy) příslušný podle sídla nebo místa podnikání zadavatele reklamy. Spotřebitel může požádat správní orgán o prošetření celé věci a zároveň požádat, aby byl informován o případně zjištěných nedostatcích.
Důkladně jsme prověřili veškeré reklamní materiály spojené se zmíněnou akcí a máme za to, že předmětná reklama klamavá nebyla. Na letácích je v parametrech služby zmíněno, že rychlost může v určitých případech dosahovat až 400Mbps, což se klienti dozví na lince nebo ověřením dostupnosti na našich stránkách.
Na našich webových stránkách byla zmíněna rychlost v rámci akce 400Mbps, součástí informace však bylo upozornění, že se týká pouze vybraných lokalit: „Dostupnost rychlosti 400 Mb/s je ovlivněna lokalitou, pokud u Vás nebude dostupná, navýšíme Vám rychlost na 300 Mb/s“. Nepodařilo se nám zpětně zjistit, zda klientovi naše ověření dostupnosti ukázalo rychlost 400 Mbps, tuto možnost nevylučujeme a rádi bychom se za ni případně omluvili.
Finální ověření parametru ve všech případech probíhá přes pracovníka prodejního oddělení, nebo obchodního zástupce, který klienta na případné změny upozorní.
V případě dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím naše zákaznické centrum na 241 005 100 ve všední dny od 8 do 20 hodin a o víkendech od 10 do 18 hodin nebo pište na email info@upc.cz.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.