Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,dne 21.11.2016 jsem jako spotřebitel objednal televizi LG43LH500T na e-shopu Kasa.cz, provozovaný společností HP Tronic. TV byla v ceně 8429,-Kč s DPH,s úmyslem darovat tuto TV rodičům jako vánoční dárek.TV doručila česká pošta a na místní pobočce jsem balík vyzvedl dne 24.11.2016.Balík jsem přivezl domů a uložil na bezpečné místo.Bohužel jsem balík ihned nerozbalil z toho důvodu,že to byl vánoční dárek.Balík byl rozbalen dne 4.1.2017.Mezitím s balíkem nebylo zacházeno nijak nešetrně,ani nedošlo k žádnému poškození.Ani na obalu,ani na samotné TV není vidět poškození.Po zapnutí TV se na obrazovce objevila jakási prasklina,která ovšem není při vypnuté TV vidět.Jsem přesvědčen,že tato vada byla na TV už před převzetím.Tuto vadu jsem nafotil,fotky poslal na reklamační oddělení obchodu Kasa.cz.Emailem mi bylo sděleno zamítnutí reklamace - podle analýzy z fotek!?Na to jsem reagoval otevřeným dopisem s nesouhlasem se zamítnutím reklamace,aniž by TV viděli a TV jsem poslal do HP Tronic.Asi za týden mi přišla SMS s tím,že je reklamace znovu zamítnutá.Mezitím jsem poprosil o pomoc dTest a dostal jsem radu využít možnost sepsání této stížnosti.Pevně věřím,že se vše vyřeší a ukáže se pravda o tom,že zmiňovaná vada na TV byla už před mým převzetím.
Děkuji.
LED Televize LG 43LH500T, č.objednávky 702440769
Požaduji vrácení peněz v plné výši ceny zboží, která činí 8429,-Kč, plus částku 178,-Kč za dopravu zboží do spol. HP Tronic na reklamaci (mám k dispozici doklad), což je dohromady 8607,-Kč.
Děkuji.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.
Občanský zákoník nikde nestanoví, že spotřebitel je povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě v prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Spotřebitel by se mohl rovněž obrátit na advokáta, který by mohl zaslat podnikateli výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.