Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moji 85ti letou maminku navštívila dne 18.1.2017 paní Malíková (po předchozím telefonickém kontaktu, kdy požadovala sjednání schůzky) s tím, že jí překontroluje správnost a výši plateb u současného dodavatele energií. Na schůzce několikrát maminka zdůrazňovala, že nechce přejít k jinému dodavateli. Má na to svědka, v bytě byla další osoba. Paní si vyplnila jednoduchý formulář a nechala mamince podepsat napsané údaje...bez jakéhokoliv vysvětlení. Dostala dva listy plné drobně psaného textu. Nevěděla tedy ani co podepisuje. Já sama jsem to studovala hezky dlouho. Nebylo přiloženo odstoupení od smlouvy. Za 14 dnů přišla smlouva od společnosti Corasta s.r.o., smlouvu nepodepsala a napsala na papír s datem 15.2.2017, že byla podvedena a nechce přestoupit k jinému dodavateli, se smlouvou nesouhlasí a volala i paní Malíkové, která jí řekla, že to zrušit nejde a že zaplatí pokutu. Corasta mamince odpověděla dopisem ze dne 17.2. že zrušení smlouvy neakceptuje - lhůta pro odstoupení již uplynula a poslala ji další přílohu...ukončení smlouvy "Výpověď podle par.11a odst.3 Energetického zákona."
Nevím, jestli maminka někde neudělala chybu...je to stará paní a styděla se za to, že naletěla. Co můžeme udělat pro zrušení smlouvy s ENVONOU, má nárok na pokutu 3000,-- Kč??? Jak dále jednat s Corastou??? Děkuji dcera Jana Souralová
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Výpověď podle § 11a odst. 3 energetického zákona umožňuje spotřebitelce bez jakékoliv sankce ukončit smlouvu o dodávkách energií a to až do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána společnosti.
Na žádost společnosti stížnost znovu otevíráme. Společnost tak má možnost doplnit své vyjádření.
Vážená paní Souralová,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že Vaše maminka dne 18. 1. 2017 uzavřela s naší společností smlouvu, jejímž podpisem osvědčila vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou celkově vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň téhož dne naši společnost zmocnila k plnění předmětu této smlouvy.
Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že by Vaše maminka byla jakkoli uvedena v omyl.
Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu stiznosti@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Jana Kvapilová
ENVONA s.r.o.
Vážená společnosti, Vaše vyjádření už není po roce nutné. Maminka odstoupila od smlouvy uzavřené podvodným způsobem. Dokonce to šlo velmi rychle, protože jsme použili toto:
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Výpověď podle § 11a odst. 3 energetického zákona umožňuje spotřebitelce bez jakékoliv sankce ukončit smlouvu o dodávkách energií a to až do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána společnosti.
Původní dodavatel po telefonickém rozhovoru pochopil, že šlo o podvod a smlouvu nezrušil.
Takže se jen zase jedna starobní důchodkyně poučila a tento typ lidí jako je paní Malíková..si už nepustí přes práh.
Děkuji dTestu za radu. Jana S.
Vážená paní Souralová,
děkujeme za Vaši reakci. Vzhledem k tomu, že od sjednané smlouvy bylo ze strany Vaší maminky řádně odstoupeno, nezbývá nám, než případ uzavřít.
Tímto tedy opětovně potvrzujeme, že sjednaná smlouva se společností ENVONA s.r.o. byla řádně ukončena, stejně jako udělená plná moc.
Doufám, že tímto je celá záležitost vyřešena k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Jana Kvapilová
ENVONA s.r.o.
Na základě výše uvedených sdělení stížnost uzavíráme.