Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Práva ze záruky má spotřebitel primárně vůči prodávajícímu. Ten může v záručním listě určit k provedení opravy jiný subjekt (například autorizovaný servis). Servis však není smluvním partnerem spotřebitele a má zpravidla oprávnění pouze k odstranění závady a nemůže spotřebiteli vrátit peníze, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda případně vznikl nárok na odstoupení od smlouvy.
Prodejce odpovídá za své závazky, dokud trvají a sám existuje. Jestliže se jedná o prodejce právnickou osobu nalezne spotřebitel údaje o ní v obchodním rejstříku. Je možné, že byla pouze zrušena provozovna prodejce, popřípadě e-shop, pak může však spotřebitel reklamovat v jakékoli jiné provozovně, nebo poslat písemně reklamaci na sídlo společnosti (ATANAI CZ, s.r.o., Praha 3, Žižkov, Roháčova 188/37). V případě, že však společnost podle obchodního rejstříku již neexistuje a nemá právního nástupce, nároku se již nelze domoci. Pokud je prodejce v insolvenci, je třeba se s pohledávkou včas přihlásit do insolvenčního řízení. Obchodní rejstřík je k dispozici na stránkách www.justice.cz.
Pokud bude zboží k reklamaci zasláno s využitím provozovatele poštovních služeb, platí vyvratitelná právní domněnka, že zásilka došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Tento den bude považován za den, kdy byla reklamace uplatněna. Rozhodující bude prokázat, že zboží bylo k reklamaci opravdu odesláno. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Pokud by spotřebitel zaslal zboží doporučeně a s dodejkou, resp. má prokázáno, že k převzetí opravdu nedošlo, na základě judikatury je dovozováno, že reklamační lhůta běží od doby, kdy bylo vyrozumění o zásilce doručeno adresátovi do schránky.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit. Vzor pro odstoupení od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace).
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.