Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
27.11.2015 jsem si v OC OLYMPIA TCE v obchodě LEDER koupila zimní bundu TAMARA za 4990KČ. Již 3.12.2016 jsem byla bundu reklamovat:
rozpáraná podšívka
vytrhané nitky u podšívky
špatně sešitá podšívka u rukávu
Druhá reklamace 21.1.2016 rozbitý zip u kapsy
Třetí reklamace 16.3.2016 rozpáraný šev u zipu
Čtvrtá reklamace 5.2.2017 rozpáraná podšívka
Žádala jsem o vrácení peněz,ale byla mi zamítnuta s vyjádřením:
že se jedná o mechanické poškození,ale v rámci dobrých vztahů se zákazníky bundu opravili
Z mého pohledu se jedná o nedostatečné založení podšívky a ne o mechanické poškození jak už nasvědšují předešlé reklamace
Bundu jsem prozatím nechala na prodejně,z důvodu nesouhlasu o vyřešení mé žádosti
zimní bunda Tamara OD/070128
Požaduji vrácení peněz,žádala jsem již při třetí i čtvrté reklamaci
|
Tweet |
Provádění mimozáruční opravy bez souhlasu kupujícího není možné. Pokud byla reklamace zamítnuta a zboží opraveno v rámci tak zvaných "dobrých vztahů" zdarma, považujeme takové jednání za obcházení zákona. Prodávající tím totiž znemožňuje kupujícímu rozporovat vyřízení reklamace či uplatnit v budoucnu právo na odstoupení od smlouvy z důvodu několikanásobného výskytu vady na věci.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.