Společnost


Dopravní podnik Ostrava a.s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14926Neoprávněná pokuta (údajná jízda na černo)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2017, před 8 lety

Beata Petřeková

Znění stížnosti

Dobrý den,
stížnost se týká pokuty jízdy na černo, kterou dostala má nezletilá dcera.

Do tramvaje č. 4 nastoupila  v úterý 31.1. v  9.12 hod. na zastávce Sokolovská směr Nová Huť JŽ .( V Ostravě)

Jízdenku se snažila zakoupit pomocí terminálu.  Neúspěšně. 
Terminál byl zablokován  s hláškou REVIZE. Jízdenku se snažila zakoupit před samotnou kontrolou revizora, podala mu vysvětlení, že tak nešlo učinit.) Byla revizorem obviněna, že jízdenku neměla v úmysl zakoupit, jelikož nebyla první kontrolovaná.  

Neujela ani jednu celou zastávku. Pokuta byla udělena pořád na trati Sokolovská- Třebovická

Čas pokuty je napsán na čas 9.13 hod.

Prosíme DPO o prominutí pokuty s tím, že dcera se pokoušela platit platební kartou, jelikož v místě, kde nastupovala, není automat na lístky.

Odpověď DPO přišla zamítavá.

V případě nákupu elektronické jízdenky je cestující povinen bezodkladně po nástupu do vozidla přiložit bezkontaktní platební kartu k terminálu na dobu nezbytně nutnou k zakoupení jízdenky. Řidič zavřel dveře na zastávce Sokolovská v 9:12:30 hod. K zablokování terminálu revizorem za účelem kontroly došlo ve 9:12:55 hod.
Doba 25 sekund je dostatečná pro případné nakoupení jízdenky.
Vzhledem k tomu, že nesplnila povinnosti, byla ji na místě udělena pokuta 720 korun, splatná aktuálně do 13.3.2017.

Čas pokuty je stanoven na 9:13 , s tím, že nebyla mezi prvními kontrolovanými cestujícími a že čas odpovídá úseku kontroly.

Dnes jsem na jejich zamítavou odpověď na prominutí pokuty reagovala znova.
Žádala jsem, aby podobnou situaci lépe ošetřili, aby k takovým nedorozuměním nedocházelo, aby revizoři  nezneužívali tyto situace ve svůj prospěch. Zájem revizora  je udělení pokuty v každém případě.  
 
Žádala jsem také o přehodnocení situace, protože čas 25 sekund může být i nemusí za všech okolností dostatečný. Osobně odzkoušeno. (Plná tramvaj, maminka s kočárem musí ustavit kočárek, platící před Vámi u terminálu, terminál  je od Vás vzdálen, samotné placení platební kartou atd.(nenosíme platební kartu v ruce, abychom přilákaly zloděje) sundání rukavic pro lepší manipulaci s kartou, invalida, který má problémy s pohybem )

Cestující je povinen držet se za jízdy, tudíž je celá situace také sporná i v tomto ohledu, kdy nesete zavazadlo.

Obracím se o pomoc a radu, zda mám pokutu platit, když se dcera jízdné pokoušela prokazatelně platit, ale nebylo to bezodkladně dle vyjádření DPO. Místo pokuty ul. Sokolovská, nástupní místo, neujela ani jednu celou zastávku. Sepsána na místě Dohoda s cestujícím č. 1163735

Děkuji za odpověď.


Požadované řešení

Prominutí pokuty, a zamezení zneužití těchto případů revizory.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2017 12:05, před 8 lety

Podle čl. IV. (Placení jízdného a přirážek) odst. 5 Smluvních přepravních podmínek Dopravního podniku Ostrava a. s. (dále jen SPPDPO) je cestující při odbavení pomocí bezkontaktní bankovní platební karty povinen při každém nástupu do vozidla bezodkladně přiložit bezkontaktní bankovní platební kartu ke čtečce nejbližšího terminálu. Pokud odbavení na tomto terminálu není možné, je nutné použít jiný terminál ve vozidle. Cestující nesmí před zakoupením jednotlivé elektronické jízdenky zaujmout místo k sezení, bezdůvodně manipulovat se zavazadly nebo provádět jinou činnost nesouvisející s bezodkladným zakoupením jízdenky. Při odmítnutí karty terminálem není zakoupen jízdní doklad a cestující si jej musí opatřit jiným způsobem.

Cestující, který se neprokáže na výzvu pověřené osoby dopravce platným jízdním dokladem, je dle čl. IX. (Přepravní kontrola) odst. 6 písm. a) SPPDPO povinen zaplatit jízdné a přirážku 1 500 Kč nebo prokázat svoje osobní údaje pověřené osobě dopravce pro sepsání „Dohody s cestujícím“ a setrvat ve vozidle po celou dobu projednávání jeho jízdy bez platného jízdního dokladu. V případě, že cestující zaplatí jízdné a přirážku ve voze v hotovosti nebo do 7 kalendářních dnů ode dne zjištění jízdy bez platného jízdního dokladu, snižuje se přirážka na 700 Kč. Kopie sepsané a cestujícím převzaté „Dohody s cestujícím“ nahrazuje cestujícímu jízdní doklad na dojetí do cílové stanice, pouze však v daném spoji a v daném směru.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musela by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušela zakoupit jízdní doklad pomocí bezkontaktní bankovní platební karty bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupila, a že jí nákup jízdního dokladu nebyl umožněn z důvodu nesprávného postupu osoby pověřené ke kontrole jízdních dokladů. Z důvodu předběžné opatrnosti však spotřebitelce doporučujeme, aby přirážku za jízdu bez platného jízdního dokladu nejprve uhradila, a pak se teprve domáhala po společnosti vydání bezdůvodného obohacení, pokud se jí podaří prokázat, že přirážka byla neoprávněná.

Pokud se mezi spotřebitelkou a společností nepodařilo nalézt smírné řešení sporu, může se spotřebitelka také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2017 22:16, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.