Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.1.2017 jsem od pana Daniela Mišury, e-shop elektronickeobojkypropsy.cz, zakoupil pro svého psa protištěkací obojek v hodnotě 1 280,- Kč. Tento výrobek mi však nevyhovoval, nevšiml jsem si při výběru jeho gumové provedení, preferoval jsem spíše látkové. Z tohoto důvodu jsem výrobek uvedenému prodejci vrátil ve 14 denní lhůtě od koupi na internetu. Výrobek jsem vrátil v originálním balení, s přiloženou fakturou a formulářem "Odstoupení spotřebitele", kde bylo uvedené číslo bankovního účtu, na kterou si přeji výše uvedenou prodejní částku poukázat. Dne 25.1. mi přišlo oznámení České pošty smskou, že uvedený prodjce balíček s obojkem převzal. Do dnešního dne mi prodejce peníze zpět nevrátil a na kontakt nereaguje. Tím se neoprávněně obohatil.
Elektronický protištěkací obojek PET854
Vrácení částky 1 280,- Kč zpět na bankovní účet kupujícího
|
Tweet |
Pokud bylo od smlouvy odstoupeno bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní, má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. V daném případě již však bylo zboží prodávajícímu zpět odesláno. Prodávající je tedy povinen plnit. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.