Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dne 14. února 2017 v 16:48 mi volal dealer Vodafone z čísla 727636458 a nabídl mi paušál od Vodafonu, asi hodinu jsme řešili možnost přechodu od T-mobile. Na dálku si ode mně vzal osobní údaje (číslo občanského průkazu, bydliště, jméno a příjmení) a slíbil mi poslat smlouvy a novou sim kartu. Bylo dohodnuto, že podmínky si přečtu a pokud budu souhlasit zašlu jim je. Na vyzkoušení služby mám prý 30 dní a můžu během nich kdykoliv odstoupit zdarma od služby.
Dne 17. února 2017 jsem vyzvedl na poště balíček obsahující 2x smlouvu o poskytování zvýhodněných podmínek, průvodní dopis a sim kartu. Na "smlouvě o poskytování zvýhodněných podmínek a poskytování služeb elektronických komunikací dle § 63 zákona č. 127/2005 Sb. č. 1-46505176210_0" je dole u místa na podpis napsáno:
Zákazník (nebo osoba oprávněná za zákazníka jednat):
Obchodní firma: Pavel Broukal
Jméno a Příjmení (případně fukce)
Datum:
Podpis:
Vzhledem k tomu, že nevlastním žádnou firmu, jsem chtěl text obchodní firma Pavel Broukal zrušit, protože vím, že firmy a fyzické osoby nepodnikající mají jiné podmínky. Jenže v průvodním dopise jsem se dočetl mimo jiné: "Dokument, prosíme neupravujte - na doplnění či úpravy nebude brán zřetel (s výjimkou opravy e-mailové adresy, kontaktního čísla a čísla dokladu)."
Proto jsem ihned ten samý den napsal na pece@vodafone.cz žádost o zaslání nové opravené smlouvy. Musel jsem zadat část mého administrátorského čísla. Tady jsem udělal jedinou chybu. Napsal jsem špatné číslice, opravný pokus mi nebyl dán, ale bylo mi řečeno, že mi Vodafone zavolá.
22. 2. mi Vodafone volal, ale já jsem nemohl zvednout telefon.
23.2. Proto jsem dnes telefonoval na infolinku Vodafone, kde jsem se přes šíleně složitý hlasový systém po cirka 10. volbě číslice a vyslechnutí naprosto nerelevantního balastu konečně spojil s operátorkou. Operátorka se omluvila, že nemůže nic dělat a ať se dostavím na pobočku, kde mi smlouvu opraví.
Dostavil jsem se na pobočku, kde mě tři otrávení zaměstnanci napřed vytkli, že jsem smlouvu podepisoval, pak pochopili, že jsem jí nepodepsal a začli být o něco příjemnější. Bohužel po půlhodině různého bavení a mačkání kláves PC mě vysvětlili, že smlouvu předělat nemohou, a že je to mrzí, ale že je to jen formalita, protože jsem v systému veden na rodné číslo a ne na IČ.
Proto jsem dnes znovu napsal na pece@vodafone.cz s požadavkem o zaslání nové smlouvy. Mimochodem už jsem několikrát snažil spojit s linkou a bylo tam i 20-ti minutové čekání. Stejně tak jsem nedávno rok (!) řešil, aby Vodafone přestal do faktur psát adresu mého bývalého trvalého bydliště (!). Bylo to asi na 5 mailů s pracovníky...
Na Vodafone chci přejít kvůli špatnému signálu T-mobile v mé lokalitě, ale přemýšlím, jestli mi to za ty nervy stojí...
Tarif Vodafone
Zaslat novou smlouvu bez chyb.
|
Tweet |
Uzavírá-li se, nebo mění smlouva o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti za použití prostředku komunikace na dálku, je dle § 63 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajištující připojení k veřejné komunikační sítí povinen bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout spotřebiteli informace o této smlouvě písemně, a to v elektronické nebo listinné formě.
Dle § 1822 občanského zákoníku při uzavírání smluv distančním způsobem, tedy rovněž i po telefonu, musí smlouva obsahovat i údaje sdělené spotřebiteli před jejím uzavřením. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají. Uzavřená smlouva musí být v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější.
Hezký den, pane Broukale,
ohledně této záležitosti jsme Vám již volali a situaci vysvětlili telefonicky. Jiný text smlouvy Vám bohužel nabídnout nemůžeme. Jak Vás kolegyně ujistila, služby máte vedené jako nefiremní zákazník.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Vážený pane Ullmanne,
dnes jsem obdržel konečně e-mail, kde mě toto potvrzujete. Vzhledem k tomu, že smlouva je písemná, nějaké ujišťování po telefonu či na pobočce nepovažuji za důvěryhodné, zejména, když si hovory nenahrávám. Až tímto e-mailem jste mě vlastně odpověděli.
Přesto, když srovnám vaší telefonní linku podpory s vaší konkurencí (O2, T-Mobile) připadá mi ta vaše nejsložitější ve spojení s živým člověkem. A chyba na smlouvě je nadále, tu jste neodstranili.. Ale já to tedy nechám už být ve světle nových faktů.
Takže díky, a jestli se chcete příště vyvarovat nějakým dohadům, tak nepište do smlouvy nepřesnosti a neupírejte zákazníkovi je opravit, viz váš text "Dokument, prosíme neupravujte - na doplnění či úpravy nebude brán zřetel (s výjimkou opravy e-mailové adresy, kontaktního čísla a čísla dokladu)."
S pozdravem,
Pavel Broukal
Dobrý den, pane Broukale,
mám pro Vás ještě tip, jak se s námi spojíte, když potřebujete mluvit s živým operátorem. V hlavní nabídce na Lince péče o zákazníky *77 stačí vybrat některou z hlavních položek, následně zmáčkněte 0 a spojíme Vás.
Přeji hezký víkend.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den,
tak díky za tip. To jsem nevěděl.
S pozdravem,
Pavel Broukal