Společnost


babiez, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14941Prodejce nevrátil peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2017, před 8 lety

Simona Adamová

Znění stížnosti

U prodejce jsem dne 11.1.2017 objednala zboží v hodnotě 962 Kč a cenou za dodání 99 Kč. Zboží jsem kompletně vrátila v zákonné lhůtě, prodejce jej převzal od České pošty dne 19.1.2017. Po několika urgencích mi byla vrácena částka 962 Kč dne 14.2.2017. Náklady na dodání prodejce zpět nevrátil a na výzvu telefonickou ani emailovou nereaguje. Zároveň žádám o úhradu nákladů na vrácení ve výši 77 Kč.


Požadované řešení

Zaplacení částky 176 Kč na bankovní účet, který jsem prodejci babiez.cz uvedla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2017 08:04, před 8 lety

Bylo-li z jednání spotřebitelky zřejmé, že od smlouvy odstupuje ve lhůtě 14 dní bez uvedení důvodu, tak dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku je podnikatel povinen vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky přijal. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku se náklady na dodání rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybere dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).

Podnikatel by nemusel náklady na dodání hradit pouze v případě, pokud by si spotřebitelka zajistila dopravu sama (nevyužila by zprostředkování dopravy prostřednictvím podnikatele).

Mimo to má podnikatel také povinnost spotřebitelku informovat o tom, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitelka náklady spojené s navrácením zboží (náklady, které měla spotřebitelka se zasláním zboží zpět k prodávajícímu). Neučiní-li tak podnikatel, je povinen dle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku tyto náklady spotřebitelce nahradit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2017 12:33, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.