Společnost


BRITEX - CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14943Žádost o náhradu škody na převzaté věci (ztráta zboží a elektronických dat)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2017, před 8 lety

Marcela Bělohradská

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím na vás ohledně své žádosti o náhradu škody na převzaté věci. Firma BRITEX-CZ, s.r.o. přijala do opravy můj notebook dne 22.12.2015, kdy také byla uzavřena Smlouva o provední opravy.
Firma věc ztratila a k dnešnímu dni nesjednala nápravu.
Dlouho nereagovala na moje emaily, až se můj manžel na základě telefonátu do této firmy dozvěděl, že věc servis ztratil.
Nastala smršť požadavků na moji osobu. Vzhledem k tomu, že zboží kupoval můj muž, nedohledali jsme ke zboží účet, jediné co jsme dohledali byl účet na zálohu 1000,- za toto zboží, která byla nutná k objednání.
Dále jsem vyzvala zástupce firmy k návrhu odškodnění za ztrátu věci a ztrátu dat. Přišla odpvověď, že ve smlouvě je uvedeno, že firma za takovou ztártu (ztrátu dat) neručí, a že požaduje účet za zboží.
I přes veškerá má vysvětlování, která jsem učinila po konzultaci se svoji právničkou, že se toto nevztahuje na ztátu dat v důsledku ztráty zboží, nikdo nepřišel s jiným řešením, či návrhem.
Přes další mé vysvětlování, opět po konzultaci s přávničkou, že nejsem ze zákona povinna předkládat účet za zboží převzaté firmou do opravy, ta přesto na účtu trvala a nepředložila jiný návrh na řešení události a náhrady.
V mezičase byla manželovi telefinicky sdělena výzva k předložení místopřísežného potvrzení, a že účet v tomto případě není třeba.
Od jiného zaměstnance firmy mi i přesto opět přišel email, že trvá na předložení účtu, jinak nebude sjednána náhrada, k odškodnění za ztrátu dat se nikdo nevyjádřil.
Po už poněkud ostřejším emailu a komunikaci s jiným zaměstnancem, mi od zaměstnance firmy, který neustále trval na předložení účtu bylo napsáno, že místopřísežné prohlášení stačí.
Po další konzultaci s právničkou mi bylo připomenuto, že firma po mě není oprávněna chtít ani tento dokument a toto vysvětlila zaměstnancům firmy.
Firmu jsem vyrozumněla o svých požadavcích emailem, který zůstal bohužel bez odezvy, proto jsem nucena se obrátit na Vás.
Jediný návrh, který firma učinila bylo zaslání částky 1000,- na můj účet na základě účtu k záloze.

Chci Vám předem moc poděkovat za pomoc a vyřízení stížnosti.

S pozdravem,

Marcela Bělohradská


Produkt

Nezáruční oprava (mechanické poškození), zboží: Notebook, Samsung, model NP275E5E-K01CZ


Požadované řešení

Požaduji částku 18 tisíc korun, která zahrnuje jak odškodnění za ztrátu věci tak dat. Vycházím z částky, kterou jsme reálně zaplatili, částka tržní, v případě, že by zboží nebylo zakoupeno v jediném obchodě, který poskytoval velkou slevu, by částka samozřejmě byla vyšší, ani tak firma nereaguje na moje výzvy. Peníze požaduji zaslat na účet, který má firma k dispozici.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2017 06:35, před 8 lety

Převzala-li společnost věc k opravě, ručí za škodu způsobenou během této opravy dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak. Poškozený je však povinen prokázat vznik škody a její výši.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.

Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku se ve spotřebitelských smlouvách zakazují ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy. Problém však vyvstává s prokazováním, že na disku data byla, kolik jich bylo, jaká byla a jaká reálná škoda tím spotřebitelce vznikla.

Odpovědnost podnikatele za ztrátu převzaté věci v daném případě není sporná, ale existuje tu problém s prokazováním a vyčíslováním škody v případě soudního sporu. V tomto případě by bylo vhodné učinit návrh na smírné mimosoudní řešení formou určité přiměřené částky za ztrátu věci a dat. Při určení výše škody se poté přihlédne i k opotřebení věci a k její obvyklé ceně v době poškození. Nemusí být tedy uhrazena celá částka, za kterou spotřebitelka věc koupila. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud. Dle § 2955 občanského zákoníku nelze-li výši náhrady škody přesně určit, určí ji podle spravedlivého uvážení jednotlivých okolností případu soud.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, mohla by se spotřebitelka obrátit rovněž na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2017 12:34, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.