Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 26.6.2015 jsem u Vaší společnosti zakoupil notebook Lenovo IdeaPad Y50-70. Poprvé jsem ho reklamoval (č. reklamace: RE16062746) dne 4.11.2016 z důvodu značné hlučnosti (rachtavé zvuky) i při minimální zátěži a protože se čas od času sám od sebe vypíná (většinou do několika minut po načtení operačního systému). Ač jste mou reklamaci označili za "neuznanou", tak bylo zřejmé, že notebook se mi nevrátil ve shodném stavu, protože problémy na určitou dobu odezněly.
Dne 25.1.2017 (č. reklamace: RE16080182) jsem byl nucen notebook reklamovat znova ze stejných důvodů jako minule. Vaše řešení bylo také shodné. Přestože jste reklamaci označili za neuznanou, tak notebook jsem nedostal ve stejném stavu, v jakém jsem Vám ho předal, protože fungoval bez hluku.
Notebook jsem si vyzvedl dne 16.2.2017 a nyní (dne 25.2.2017) se problémy objevily již potřetí. Počítač se z nějakého důvodu po zapnutí sám vypnul. Po druhém zapnutí již běží v pořádku, ale je značně hlučný. Po chvíli hluk ustane, ale poté se znovu objeví (i při nízké zátěži; surfování po internetu, sledování filmu). Jelikož jsem si počítač zakoupil především pro použití ve škole, je pro mě takto hlučný nepoužitelný.
Nejsem spokojen s předchozími řešeními reklamací, jelikož jste je označili za neuznané (i přes zřejmou manipulaci a opravu, leč nedostatečnou), přišel jsem o 2 měsíce záruky (kdy byl notebook ve Vašich rukou) a zároveň nemám zákonné právo na odstoupení od smlouvy z důvodu opakovaného výskytu stejné vady. I přesto bych od smlouvy rád odstoupil (případně požaduji výměnu notebooku za nový/za jiný ve stejné ceně), protože jsem si jistý, že další žádost o opravdu by vedla pouze k další neuznané reklamaci.
Děkuji za Vaše vyjádření a jsem s pozdravem
Lukáš Kamenický
NB Lenovo IdeaPad Y50-70 15,6"FHD /i7-4720HQ/8GB/256GB SSD
Odstoupení od smlouvy, případně výměna zboží za nové/za jiné ve stejné ceně
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Kamenický.
Vzhledem k tomu, že na zařízení nebyl proveden žádný záruční úkon, byla reklamace neuznána. Zanesení ventilátoru nečistotami a prachem není vada notebooku ale chyba uživatele (neboť bylo zařízení používáno v nadměrně prašném prostředí) .
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dobrý den pane Stýblo,
děkuji za vyjádření. Zařízení se mi vrátilo v jiném stavu, než v jakém jsem Vám jej předal, tudíž očekávám, že reklamace bude označena za uznanou, zvláště protože jsem byl připraven o celý měsíc záruky (a poté i měsíc další).
Po druhé reklamaci se problémy vyskytly po 9 dnech běžného užívání. Notebook je umístěn na stole v často uklízeném bytě, který bych rozhodně neoznačil za nadměrně prašné prostředí. Hluk se objevuje nepravidelně a neodpovídá hluku ventilátoru znečištěného prachem po týdnu používání.
Zároveň se notebook stále čas od času sám od sebe vypíná. Co má tato skutečnost společného s běžným zanesením prachem?
Děkuji za Váš čas a jsem s pozdravem
Lukáš Kamenický
Dobrý den pane Kamenický.
Problém s vypínáním nebyl v reklamaci RE16080182 uveden, proto nemusel být servisem otestován. Pokud je notebook vadný , jistě jej reklamujte znovu s přesným popisem vady.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nyní žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Notebook se opět vrátil s totožným odůvodněním. V případě dalších potíží se tedy obrátím na znalce.