Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14954Obdržení upozornění na navyšování dluhu za nepřevzaté zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2017, před 8 lety

Květa Hrozná

Znění stížnosti

Dne 24.02.2017 jsem obdržela Upozornění na navyšování dluhu od poslečnsoti Alektum s.r.o., se sídlem Vinohradská 184, Praha 3, 130 52. Odůvodněné mou neuhrazenou fakturou za zboží Matrix Start od společnosti Westerfield International AG, které jsem nepřevzala. Obě tyto společnosti jsem písemně i eletronicky vyzvala k nápravě. Momentálně čekám na jejich vyřízení.


Produkt

Matrix Start v hodnotě 129,00Kč


Požadované řešení

Písemná omlouva a uznání chyby na straně věřitele společnosti Westerfield International AG.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2017 05:58, před 8 lety

Z textu stížnosti není bohužel zcela zřejmé, zda-li spotřebitelka zboží nepřevzala, tedy vůbec neobdržela od podnikatele na základě uzavřené smlouvy po telefonu či zda-li zboží úmyslně nepřevzala, protože si nákup rozmyslela. Proto zodpovíme obě varianty.

Nepřevzetí zboží, byla-li po telefonu sjednána kupní smlouva spotřebitelem, nic neřeší. To, že zboží spotřebitel nepřevezme, neznamená, že tím uzavřenou smlouvu po telefonu zruší. Pokud před doručením zásilky či po jejím převzetí spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, popřípadě smlouvu nevypoví, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít.

Pro případ, že spotřebitelka zboží vůbec neobdržela a přesto ji byla zaslána upomínka, pak doporučujeme kontaktovat neprodleně společnost Westerfield Int. AG, nejlépe doporučeně s dodejkou na níže uvedené adrese a upozornit společnost na to, že spotřebitelce nebyla doručena žádná zásilka se zbožím, a proto není povinna částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

Pokud by se jednalo o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitel nic neobjednal (ani po telefonu nesouhlasil se zaslání vzorku zdarma spolu s dalšími informacemi prodejce), nemusí však za zboží platit a pokud by zboží přišlo, může si je ponechat. Upomínky k zaplacení za zboží by byly bezpředmětné a spotřebitel na ně v takovém případě nemusí reagovat.

Spotřebitelka má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.

Odstoupení od smlouvy, popřípadě výpověď smlouvy doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitelka nemohla být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2017 12:36, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.