Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V r. 2015 můj otec podepsal smlouvy na změnu dodavatele plynu i elektřiny u něho doma /podomní prodejci/. Za nějaký den jako tzv. dárek obdržel LED žárovky. Když jsem se toto dozvěděla, okamžitě jsem poslala výpovědi smlouvy a žárovky obratem vrátila /mám uschovaný podací lístek/. Přesto se společnost domáhá zaplacení částky 1331 Kč za žárovky, které si ovšem ponechala. Nyní otci přišla doporučená výzva z OK Legal v Hradci n/M na zaplacení částky již 3926 Kč vč. nákladů právního zastoupení spojené s uplatněním pohledávky. Advokát se odvolává na vystavenou a doručenou fakturu splatnou k 25.11.2015, což nemůže dokázat podle mne, protože údajná faktura nebyla zaslána doporučeně.
Ty smlouvy byly původně dvě - jednu jsme stihli podle všeho včas vypovědět i se žárovkami, ta druhá se podle nich vypověděla pozdě /nevím, protože otec snad ani řádná data všude uvedena neměl/, ale podle otce jsme nemohli včas žárovky ani vrátit, jelikož je pozdě obdržel /ještě jej otravovali přes mobil, kdy bude doma/.
1xPhilips LED (40 W) E27 2700K + 1x Philips LED (25W) E14 2700 FR
1) nesnáším podomní vlezlé prodejce, kteří navíc zneužívají staré lidi, jen aby měli provize
2) navíc cca před 4 lety byla mému otci zjištěna Alzheimerova demenze - ne že by nebyl svéprávný, ale určitě mu dělá velký problém se orientovat v dnešních taktikách a včas rozpoznat zlo a reagovat ne něj
3) ponechali si vrácené žárovky /které určitě prodali dále/, tak ať nechají mého otce v klidu a stáhnou výzvu k úhradě Kč
|
Tweet |
Jakmile spotřebitel od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky (z popisu stížnosti však vyplývá, že spotřebitel již zboží vrátil).
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitel bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj (obchodník prezentoval zboží jako dárek), jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné se informovat, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitele. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.