Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.12.2016 jsem zakoupil na prodejně centrumvytapeni.cz v Táboře peletová kamna Kalor Tina 10. Předem jsem s personálem konzultoval pro mne důležité technické parametry-zásobník na pelety 17kg a dva ventilátory (přední prostorový a zadní teplovzdušný). Kamna byla dodána 3.2.2017. Po zapojení a zkoušce jsem zjistil, že zásobník má objem pouze 10kg a kamna mají jen jeden ventilátor. Z těchto dvou důvodů jsou pro mne kamna nepoužitelná. Obrátil jsem se na poradnu Dtestu, kde mi bylo doporučeno odstoupení od smlouvy z důvodu nesouladu.......
S tímto jsem seznámil emailem jednatele společnosti p. Janů, a navrhl rychlé řešení. Firma si kamna vyzvedne v místě dodání a vrátí mi částku 43 906,-Kč.
Protože mi p. Janů do dnešního dne neodpověděl, usuzuji že nechce situaci řešit.
Po mé zprávě byly na www.centrumvytapeni.cz opraveny údaje o objemu zásobníku ze 17kg na 10kg. Původní údaj mohu doložit fotokopií.
Děkuji milan koiš
Peletová kamna Kalor Tina 10 - FA 160800338
Vyzvednutí výrobku v místě dodání a vrácení částky 43 906,- Kč
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc má mimo jiné vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé.
Pokud kupující v postavení spotřebitele zakoupil věc a následně se ukázalo, že při převzetí měla jiné vlastnosti, než prodávající uváděl. Pak může spotřebitel odstoupit od smlouvy z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí. Kupující má právo odstoupit od smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí až poté, kdy žádal dodání nové věci, příp. jen její součásti, ale nebylo to možné například proto, že žádné zboží z této řady nemá požadované vlastnosti. Oprava věci zřejmě v daném případě nepřichází v úvahu.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí tedy jen tvrdit.
Kupující nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil nebo o kterých při koupi věděl. Stejně tak i u vad, pro které prodávající a kupující dohodli snížení ceny.
I na uplatnění práva odstoupit od smlouvy, jakožto práva z vadného plnění, se vztahuje reklamační řízení, a to musí být ukončeno nejpozději do 30 kalendářních dní, včetně vrácení uhrazené částky.
Kupující vždy s odstoupením od smlouvy musí vrátit zakoupené zboží včetně příslušenství.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.