Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.12.2013 Jsem si od výše uvedené firmy zakoupila parní čistič Maxi vapori 2000, se prodlouženou zárukou 5 let. Nyní se mi parní stroj pokazil, na uvedené čísla na kupní smlouvě se nelze dovolat. Nikde nejsou uvedené ani servisní centra na které se lze obrátit
Zaslat informaci kde lze stroj nechat v záruce opravit, nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců), v daném případě v délce 60 měsíců. V záručním listě (nebo ve smlouvě) pak musí prodávající určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou dobu trvání smluvní záruky aplikovat úpravu o zákonné záruce.
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Podnikatel je také povinen nejpozději ke dni ukončení činnosti v provozovně oznámit živnostenskému úřadu, na jaké adrese lze vypořádat jeho případné závazky. Podnikatel je povinen ohlásit i každou změnu adresy podle věty první po dobu 4 let ode dne ukončení činnosti v provozovně. Potřebné údaje se nám však v živnostenském rejstříku nepodařilo dohledat.
Společnost se nám bohužel nepodařilo v rámci smírného řešení sporů kontaktovat. Z tohoto důvodu bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.