Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 14.2. 2017 jsem si v prodejně Mironet Studénka objednala dva mobilní telefony Huawei P8 lite za 4990kč a Huawei y6 compact za 3990kč. Celkem 8980kč jsem zaplatila předem a byla jsem ujištěna, že telefony přijdou na druhý den. Bohužel se tak nestalo a poté jsem tam několikrát v týdnu zašla a opakovaně poslouchala, že přijdou ještě dnes, maximálně zítra. Ani to se bohužel nestalo a tak jsem chtěla po 10 dnech neúspěšného vyjednávání peníze vrátit a objednávku zrušit. Pan prodavač si vzal číslo účtu a slíbil, že peníze vrátí. Už je to 4. den a peníze stále nikde. Když jsem se šla zeptat, opět mě ujišťoval, že kolega peníze posílal a že do druhého dne je budu mít, což se opět nestalo. Mám obavy, že své peníze už nikdy neuvidím. Můžete mi prosím pomoct dostat peníze zpět? Děkuji Martina Brabcová
Huawei P8 lite a Huawei y6 compact
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.