Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. 2. 2017 jsem zaslala Reklamaci daňový doklad - konečný účet, č. fa 1700926877, v.s. 4347074000, kdy mi ČEZ uvedl stav měřidla VT k 31. 12. 2016 odhadem, a to 14.634,70.
Dne 3. ledna 2017 jsem nahlásila e-mailem stav elektroměru 13.692,70 na e-mail cez@cez.cz, a to v zákonné 5-denní lhůtě, kdy po převodu na nového dodavatele el. energie je lhůta pro nahlášení konečného stavu elektroměru naplněna.
Nejenže mi přišla na e-mail reakce, že nelze odečet akceptovat, neboť jsem měla povinnost nahlásit stav elektroměru k 30. 12. 2016 (o den dřív? to by mne vůbec nenapadlo), došlo mi i písemné vyúčtování, kde mi spočítal ČEZ o téměř 1 MWh nespotřebované energie navíc.
Dne 19. 1. 2017 v 7h ráno jsem telefonicky na číslo 840840840 zažádala o tutéž reklamaci.
Dne 24. 1. 2017 jsem zaslala e—mailem na info@cezdistribuce.cz taktéž stejnou reklamaci, zde mi odpověděli, že je neoprávněná.
1. 2. 2017 jsem zaslala na ČEZ Prodej s.r.o. písemnou reklamaci a žádost o opravu daňového dokladu - konečný účet, č. fa 1700926877, v.s. 4347074000.
Na to mi přišla písemná odpověď: ..."dovolte, abychom reagovali na Vaši reklamaci spotřeby elektřiny na Vašem odběrném místě na
adrese Borová 112, 569 82 Borová, EAN č . 859182400707019676.
K Vaší reklamaci zasíláme vyjádření distributora:
Litujeme, ale z Vaší strany nebyla pro nahlášení samoodečtu dodržena lhůta 5 pracovních dnů
od data změny dodavatele nebo subjektu zúčtování ve smyslu § 38 odst. 4 vyhlášky č.408/2015
Sb. , o Pravidlech trhu s elektřinou."
Požaduji opravný daňový doklad, kde bude stav měřidla dle mého nahlášeného stavu, tj. 13.692,70 (ČEZ uvedl 14.634,70). Počáteční stav byl 12.348,00, tj. spotřeba 1,345 MWh, a ne jejich uvedená spotřeba 2,287 MWh, tím mne poškodili o cca 942,30 kWh. Navíc u nového dodavatele od 1. 1. 2017 mám nahlášený počáteční stav 13.692,70, což bych platila vlastně 2x za spotřebu 942,30 kWh.
|
Tweet |
Ve vyhlášce č. 82/2011 Sb., o měření elektřiny a o způsobu stanovení náhrady škody při neoprávněném odběru, neoprávněné dodávce, neoprávněném přenosu nebo neoprávněné distribuci elektřiny je v § 4 odst. 2 je uvedeno, že údaji z měření elektřiny jsou údaje zaznamenané měřicím zařízením, popřípadě vypočtené na základě údajů z měřicího zařízení, údaje předané zákazníkem (dále jen „samoodečty“), náhradní údaje získané výpočtem, odhadem nebo vzájemným odsouhlasením provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy se zákazníkem, výrobcem elektřiny nebo provozovatelem jiné distribuční soustavy.
Vyúčtování mohlo tedy proběhnout odhadem. Pravidlo pro opakování stanovení ceny odhadem je uvedeno v § 4 odst. 6 dané vyhlášky a to, že je možno odhady spotřeby elektřiny pro vyúčtování provést nejvýše třikrát po sobě. Po maximálně třech po sobě jdoucích odhadech musí přijít měření formou údaje zaznamenaného měřícím zařízením.
V tomto případě, kdy dochází ke změně dodavatele, se použije ustanovení § 38 odst. 4 vyhlášky č. 408/2015 Sb. Toto ustanovení říká: Stanovení stavu měřicího zařízení u odběrných nebo předávacích míst s měřením typu C provádí provozovatel distribuční soustavy k datu účinnosti změny dodavatele nebo subjektu zúčtování odečtem nebo odhadem s využitím přiřazeného přepočteného typového diagramu a poslední aktuální předpokládané roční spotřeby elektřiny nebo na základě samoodečtu účastníka trhu dodaného provozovateli distribuční soustavy přímo nebo prostřednictvím stávajícího nebo nového dodavatele do 5 pracovních dnů od data účinnosti změny dodavatele.
Lze tedy vždy doporučit, aby spotřebitel nahlásil k termínu změny dodavatele příslušnému provozovateli distribuční soustavy samoodečet (do 5-ti pracovních dnů od změny dodavatele). Následně obdrží závěrečné vyúčtování spotřeby, kterým dojde k vypořádání závazků s původním dodavatelem.
Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dozor nad dodržováním povinností uložených energetickým zákonem provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.