Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V měsíci lednu 2016 jsme podali doporučenou písemnou výpověď na poskytování internetového připojení.Podle smlouvy byla výpovědní lhůta 2 měsíce od podání výpovědi tj. únor a a březen 2016.Poplatky nám však byly strhávány až do prosince 2016 včetně, přes účet SIPO. Sami jsme nemohli platby zrušit jak nám bylo sděleno na poště i v bance.Poslední platba proběhla v měsíci prosinci 2016. Platba byla zrušena po opakovaných návštěvách u poskytovatele služby.Celkový přeplatek činil 3.537 - Kč. Následně nám byla vrácena část přeplatku ve výši 2.000 - Kč s tím, že zbytek bude vrácen co nejdříve. Navrácení zbylé částky ve výši 1.537 - Kč se však nekonalo. Opět proběhla návštěva jak v sídle firmy tak v místě bydliště a telefonický kontakt. Opět bylo přislíbeno vrácení peněz. Do této doby se tak nestalo.
Navrácení přeplatku ve výši 1.537 - Kč
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Možné je tak učinit prostřednictvím tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Dobrý den, veškeré finanční prostředky byly vráceny na účet paní Podhorkové již před uveřejněním této stížnosti. Považujeme tímto tuto stížnost za bezpředmětnou.
K pochybení došlo na obou stranách, platby se paní Podhorkové strhávaly prostřednictvím SIPO. Bohužel jsme po ukončení smlouvy zapoměli zrušit strhávání plateb přes SIPO ( stane se jsme jenom lidé ). Paní Podhorková měla ale ihned následující měsíc kdy se jí platba již neměla strhnout zavolat nebo přijít a tuto skutečnost nám oznámit. To se , ale nestalo a paní Podhorková přišla po více jak půl roce.
Za naše pochybení jsme se samozřejmě omluvili a veškeré finanční prostředky byly vráceny.
Potvrzení o vrácení bylo rovněž zasláno paní Pdohorkové do jejího mailu.
Tímto považujeme tuto stížnost za vyřízenou.
Hodnocení: