Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
V roce 2015 jsem byla oslovena spolecností Vodafon s nabidkou tabletu se slevou jako verny zakazník ze budu pristoj splacet splatkami po 150 korunach mesične tuto nabidku jsem prijala zacala tablet pouzivat a splacet, nyni jsem se dostal do situace ze jsem pred splacenim pristroje musela smlouvu vypovedet a Vodafon me poslal vyuctovani na pristroj ne se slevou kterou jsem jako tedejsi verny zakaznik dostala ale v plne vysi pristroje. V papirovych smlouvach ktere mam v ruce podepsane firmou a mnou se vsak pise jen o cene pristroje se slevou a faktura k tomu prilozena sice uvadi plnou cenu v cene za jednotku, ale je je zde i vypsana celkova cena pristroje se slevou jako kupni cena ve smlouve se stale odkazuji na cenu pristroje po sleve nikde ani slovo o plne ceně.Ve smlouve je pouze odkaz na webove stranky. Nejedna se zde o zamerne klamani spottebitele protoze si myslim ze veskere podminky by meli byt v papirove smlouve a ne ze si budete muset neco dohledavat nekde na webu po popodepsani smlouvy. Nekolikrat jsem volala na Vodafon a opreatori me rekli op precteni smlouvy ze vidi problem stejne jako ja ale pak nekam zavolali a vse bylo jinak. Takze ani zamestnanci se neorientuji v tom jak to ma firna nastavene a mylne infornuuji spotrebitele. Slo by poradit zda se mohu nejak branit protoze pokud me nekdo neco nabidne se slevou jako odmenu nemuze ji pak chtit zpatky.
Tablet ve sleve za věrnost
Poradit jak toto vyresit a nemuset platit plnou cenu pristroje ktera si myslim ze na to jak je smlouva sepsana je neopravnena.
|
Tweet |
Ustanovení § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek. Poskytnuté slevy jsou součástí smlouvy. Smyslem této částky je kompenzace pro podnikatele za to, co by mu jinak náleželo, kdyby smlouva zrušena nebyla.
Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat. Učinila-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Dobrý den, paní Bělková,
je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Obecně platí, že pokud vám při uzavření smlouvy poskytneme slevu na zařízení, je tato sleva spojena s tím, že dodržíte sjednanou dobu smlouvy.
Pokud podáte předčasnou výpověď, máme právo vám doúčtovat také poskytnutou slevu na zařízení. Tuto situaci upravují Podmínky zboží a služeb za zvýhodněnou cenu (oddíl D, bod 9), které najdete na https://www.vodafone.cz/podminky/vseobecne-podminky/.
Ještě doplňuji, že když s vystaveným Vyúčtováním nesouhlasíte, máte právo ho reklamovat. Můžete k tomu využít Reklamační formulář na stránce https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/. Na reklamaci odpovíme do 30 dní.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.