Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě "bigbrands.cz" jsem si objednal koženou bundu v ceně 5 300 Kč. Ještě než jsem objednávku dokončil jsem se telefonicky informoval o velikosti 4XL a byl jsem ujištěn, že bunda měří po obvodu přes prsa 136cm. Vzhledem k tomu, že mám obvod hrudníku 132cm, bundu jsem si objednal. Při doručení zásilkovou službou jsem tuto řádně zaplatil v hotovosti. Když jsem pak zmíněné zboží rozbalil, zjistil jsem, že uvedená bunda nedosahuje v obvodu hrudníku ani 100cm a proto jsem bundu ihned zabalil a poslal ještě ten den zpět. Ve věci jsem kontaktoval zákaznickou linku obchodu a bylo mě řečeno, abych zboží vrátil a ihned potom mě budou vráceny peníze. Peníze mě do dnešního dne vráceny nebyly a obchod přestal komunikovat. Podle zkušeností dalších zákazníků jsem zjistil, že nejsem sám kdo byl takto podveden a peníze mu vráceny nebyly. Vzhledem k této situaci mám důvodně za to, že se jedná o podvodný obchod, kde je zákazník okrádán. O tom svědčí i zaslaná velikost. Splést se o téměř 40cm je velice nepravděpodobné a tento obchod tyto praktiky používá, aby vylákal peníze, které pak zákazníkům nevrací. Za této situace mám za to, že podnět je podán právem.
Důkazy: záznam telefoního hovoru, kdy jsem byl ujišťován, že bunda má 136cm přes hrudník.
Podací lístek vrácení zboží
emailová korespondence
Vrácení peněz, upozornění ostatním zákazníkům, že se jedná o podvodný obchod a upozornění, že Heureka je propaguje jako obchod ověřený zákazníky a to jen proto, že blokuje všechna negativní hodnocení.
|
Tweet |
Pokud bylo od smlouvy odstoupeno bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní, má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. V daném případě již však bylo zboží prodávajícímu zpět odesláno. Prodávající je tedy povinen plnit. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.