Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 6.3. 2013 jsem zakoupil v OKAY elektrospotřebiče Žďár nad Sázavou vysavač Samsung VCC4790. Již po prvních použitích se začal neúměrně přehřívat a následkem toho se po pár minutách zcela vypnul. První reklamace 6.5. 2013 byla uznána a byla provedena výměna motoru. Ze servisu mě bylo oznámeno, že se přes filtr se do motoru dostala hlína a že tentokráte nám motor vymění, ale příště již stejná závada akceptována nebude. K tomu bych rád podotknul, že v návodě k použití je napsáno: vysavač nepoužívejte k vysávání zápalek, žhavého popela, nebo nedopalků cigaret. Nevysávejte tvrdé, ostré předměty. Tímto výčet končí. O hlíně ani zmínka, nehledě nato, že si nejsem vědom, že bych hlínu vysával. Z reklamace vysavač přišel 25.5. 2013
Po reklamaci bylo zajímavé, že hned při prvních použitích se vysavač začal opět neúměrně přehřívat a po pár dnech v důsledku toho i vypínat. Později nešel vůbec zapnout. Proto jsem dne 7.10. 2013 dal vysavač k druhé reklamaci. Po měsíci mě kontaktoval externí servisní pracovník firmy Samsung a oznámil mě, že se do motoru přes filtr dostal opět prach a proto nám již reklamaci neuznávají. Na moje námitky, že se závada projevila hned po reklamaci nebral zřetel. Další můj argument byl, že není možné, aby se opakovaně do motoru dostával prach. Bylo mě odpovězeno, že máme doma moc jemný prach, který projde filtrem. Na můj protiargument, že doma máme prach jako každá domácnost odpověděl, že například on doma takto jemný prach nemá. Na mou otázku, kde to mají ošetřeno v návodě odpověděl, že dle návodu se nesmí vysávat např omítka nebo sádra. Při otázce, zda takový materiál v motoru našel odpověděl negativně. Rád bych podotknul, že servisák lhal, protože v návodě není o sádře ani omítce ani jemném prachu žádná zmínka. Poté přišel vysavač na prodejnu OKAY, kde při našich námitkách výrobek z vlastní iniciativy obratem poslali přímo do servisu Samsungu. Odtud přišel 21.11. s vyjádřením, že jsem výrobek špatně užíval, protože jsem nečistil filtr vysavače. Tento argument použili poprvé a předtím o něm nebyla žádná zmínka. Přitom filtr jsem pravidelně čistil a díky tomu vím, že jeho vyčištění nemělo na přehřívání žádný vliv.
Jsem přesvědčen, že chyba není v tom, jak jsem výrobek užíval, nýbrž v nekvalitním výrobku. Proto budu vděčný za jakoukoliv Vaši radu nebo pomoc
děkuji
s pozdravem
vysavač Samsung VCC4790, 2000W, výrobní číslo: 11698fcc00034f
Vzhledem k tomu, že stejná závada se objevila 2x po sobě, požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
V případě, že je vada vytčena do prvních 6 měsíců od zakoupení, uplatňuje se tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku. V případě rozporu s kupní smlouvou je prodejce povinný dokázat, že zboží předal zákazníkovi bez vad.
Prodejce není povinný se posouzením servisu řídit.
V případě, že dojde k rozporu mezi tvrzením prodejce týkajícím se příčiny vady a kupujícím, lze pro objektivní posouzení využít nezávislého odborníka.
Vážený pane Lukášku,
děkuji za Váš příspěvek. Mrzí mě, že na něj mohu reagovat až nyní. Bohužel, do této doby jsme neměli od provozovatele webu, společnosti dtest, umožněn přístup na web. Je mi líto, že u nás zakoupený výrobek bylo nutné reklamovat. Důkladně jsem průběh obou reklamací prověřil. V prvním případě byla reklamace vyřízena opravou - výměnou motoru. Ve druhém případě byla reklamace zamítnuta z důvodu nedostatečné údržby - silného znečištění vysavače (viz přiložené foto).
Přestože ve Vašem případě neexistuje žádný zákonný důvod k odstoupení od kupní smlouvy, rádi bychom Vám výjimečně vyšli vstříc. Prosím, dostavte se kdykoli během otevírací doby na prodejnu OKAY Žďár nad Sázavou, kde Vám bude po předložení nákupního dokladu a kompletního vysavače vrácena kupní cena za výrobek.
Věřím, že toto řešení přijmete a zůstanete i nadále naším spokojeným zákazníkem.
Jiří Zondlak
Vedoucí oddělení péče o zákazníky
Jsem rád, že se celá záležitost takto vyřešila a nabídnuté řešení přijímám.
děkuji
Lukášek Roman
Vážený pane Lukášku,
děkuji za spolupráci. Dovolím si konstatovat, že dne 11. 12. 2013 jste na prodejně OKAY Žďár nad Sázavou převzal zpět kupní cenu za Váš vysavač. Věřím proto, že záležitost můžeme oboustranně považovat za úspěšně uzavřenou.
Přeji Vám příjemný den.
Jiří Zondlak
Vedoucí oddělení péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Následná komunikace, proces odstoupení od smlouvy a vrácení peněz proběhly již zcela v pořádku a bezproblémově. Děkuji. Lukášek R.