Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27.9.2016 jsem zaslal k reklamaci RC auto S.W.A.T. W3828 za 908 Kč. 2.11.2016 jsem zaslal poštou odstoupení od kupní smlouvy pro nedodržení 30ti denní lhůty na vyřízení reklamace. Prodejce na dopis nereagoval. Volal jsem mu a říkal, že rc model poslal balíkem na poštu a že jsem si ho nevyzvedl. Bohužel jsem nebyl informován o tom, že mám balík k vyzvednutí na poště. Balík se vrátil zpět prodejci. Volal jsem na d-test a dozvěděl se, že mám právo na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Prodejce pak následně může vymáhat škodu po České poště. Několikrát jsem s prodejcem mluvil po telefonu, ale marně. Od té doby se mnou prodejce vůbec nekomunikuje. 10.2.2017 jsem zaslal, dle rad d-testu, výzvu k zaplacení dlužné částky, ale vůbec na to nereaguje.
RC auto S.W.A.T. W3828 cena 908 Kč
Požaduji uhradit pořizovací cenu za rc model 908 Kč, nutné náklady na vyřízení reklamace tj. 107 Kč za zaslání zboží k reklamaci, 37 Kč za doporučený dopis s odstoupením od kupní smlouvy, 37 Kč za doporučený dopis s výzvou k zaplacení dlužné částky, úroky z prodlení 8,05% / ročně
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku. Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.