Společnost


STARENTRADE sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15003Nedodané zboží, nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2017, před 8 lety

Jiří Hromádka

Znění stížnosti

Dne 1.2.2017 jsem objednal v e-shopu vanocnivyprodej.eu pračku AEG Lavamat 85470SL za 8859,- Kč.
Po mém dotazu na termín dodání zboží (mail reklamace@vanocnivyprodej.eu) mi bylo sděleno,
že toto bylo již v Polsku vyskladněno a po předání tuzemskému přepravci mi bude termín oznámen.
Dne 17.2. mi Ing. Radoslav Pisczek MBA, jednatel společnosti STARENTRADE sp. z o.o. Warszawa,
provozovatel nákupního portálu vanocnivyprodej.eu sdělil, že :
„Dodání zboží bylo na pokyn Celní správy z administrativních důvodů pozastaveno na dobu neurčitou“
a že mi budou vráceny peníze v plné výši do konce týdne zpět na můj účet. Dne 26.2. napsal,
že částka byla již zaslána zpět a do tří pracovních dnů by měla být připsána.
To se nestalo a na další urgenci nikdo nereaguje. Celá stránka již z netu zmizela.


Produkt

pračka AEG Lavamat 85470SL


Požadované řešení

Vrácení peněz na účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2017 22:06, před 8 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2017 12:29, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.