Společnost


STARENTRADE sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15008Nedodání zaplaceného zboží a nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2017, před 8 lety

Petr Špalek

Znění stížnosti

Dne 24.1.2017 jsem na soukromý mail obdržel nabídku zboží z vánočního výprodeje od společnosti STARENTRADE sp. z o.o. a 24.1.2017 jsem si objednal televizor LG 32 LH 530V. Na základě jimi zaslaných údajů k platbě jsem podal příkaz k úhradě částky 5.799 Kč - platba jim byla poukázána 25.1.2017.
Dne 26.1.2017 jsem obdržel potvrzení objednávky a přijetí platby. Zboží mělo být dodáno nejpozději do 14-ti dní, tedy do 7.2.2017.
Dne 10.2.2017 jsem na mou urgenci nedodání obdržel mailem ubezpečení (podpis Monika Chladíková), že zboží již bylo vyexpedováno ze skladu v Polsku a že je tedy na cestě.
Dne 17.2.2017 jsem na mou další urgenci obdržel omluvný dopis, podepsaný Ing. Radoslav Pisczek, MBA, jednatel společnosti STARENTRADE sp. z o.o., provozovatel nákupního portálu vánočnívyprodej.eu, že Celní správa pozastavila zásilku zboží a společnost objednavatele se rozhodla mou objednávku zrušit a vrátit mě peníze na BÚ do 24.2.2017.
Dne 26.2.2017 jsem společnosti STARENTRADE odeslal upozornění, že termín vrácení peněz nebyl splněn a poskytl jsem jim poslední náhradní termín vrácení do 3.3.2017.
Tento termín nebude pravděpodobně také splněn, nechci zbytečně ztrácet čas, protože jsem zde u Vás objevil podobné stížnosti, proto se tedy u Vás eviduji. Pravděpodobně se jedná o podvodné jednání s cílem se obohatit. Některá další fakta tomu nasvědčují.


Produkt

nevrácení peněz za nedodané zboží


Požadované řešení

Vrácení peněz v co nejkratší lhůtě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2017 08:08, před 8 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

Bylo by možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2017 08:12, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.