Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#150134x uznaná reklamace notebooku - peníze nevrátili

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 1 den 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2017, před 8 lety

Pavla Curusová

Znění stížnosti

Dobrý den,

koupila jsem si notebook Lenovo dne 19.12.2014 v Ostravě Avionu. První reklamace 17.6.2016 (OVA) - nelze spustit systém. Opraveno výměnou základní desky a LDC. Druhá rekl.26.7.16 (OVA)- nefunkční displej - oprava výměna součástky : koaxiál. Třetí rekl. 15.10.2016 (OVA) - problikává displej, po zapnutí zazní zvuk připojení a odpojení USB několikrát po sobě - v protokolu uvedli jen opraveno. Čtvrtá rekl.22.1.2017 (Val. Mez.)-samovolně vypíná, zamrzá - oprava - výměna součástky pevného disku.
Čtvrtá reklamace byla již po 24 měsíční lhůtě, avšak stále v záruce, kvůli předchozím reklamacím. Bylo mi řečeno, že do protokolu nemůžou dát záruční opravu, protože je to více, než 24měs a počítač to nenabízí- dali tam hrazenou. Žádala jsem vrácení peněz-to taky v systému nešlo, dali tam opravu. NTB se vrátil opravený, že prý jsem to žádala. Odmítla jsem převzít. Po mé druhé návštěvě již uznali že jsem to nežádala, ale bylo mi řečeno, že třetí reklamace bylo přehrání SW a oprava není uznána jako "oprava" - takže jsou vlastně jen tři HW - proto mi peníze nevrátí. V zákoně se mluví o 4x různé opravě, nikoliv jestli musí být HW nebo SW. Peníze mi nevrátili - postupovali správně? Jak mám dále postupovat? NTB je stále v záruce - ještě asi 20 dní. Děkuji Pavla


Produkt

Lenovo 80E300CSCK


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2017 07:21, před 8 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupit od smlouvy je tedy možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Prodávající není oprávněn měnit spotřebitelem požadovaný způsob vyřízení reklamace, pokud s tím spotřebitel předem nesouhlasí. Spotřebitel má nárok odstoupit od smlouvy, a to i přesto, že zboží bylo možné opravit, neboť důvodem pro odstoupení je výskyt 4 různé odstranitelné závady po opravě, které byly v rámci reklamačního řízení uznány jako oprávněné.

Právo na uplatnění reklamace po dobu dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží dle ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se vztahuje na celou věc, včetně zakoupeného softwaru. Zákon nedává možnost ve vztahu ke spotřebiteli záruku na software zkrátit nebo vyloučit. K takovému ujednání nebo prohlášení prodejce se nepřihlíží dle § 1812 občanského zákoníku.

Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.3.2017 09:33, před 8 lety

Dobrý den, paní Curusová,

reaguji na Váš podnět, který pečlivě prověřil reklamační specialista.

Mrzí nás, že jste s reklamacemi notebooku Lenovou absolvovala tolik nepříjemností. Protože si přejeme vše vyřešit k Vaší spokojenosti, zabývalo se záležitostí také vedení naší společnosti. Ráda bych Vás nyní pozvala k návštěvě prodejny OKAY 1042 Valašské Meziříčí, kde s Vámi kolegové dořeší vrácení peněz.

Věřím, že tímto způsobem vyřešíme celou věc dle Vašich představ a budeme proto rádi za Vaši zpětnou vazbu prostřednictvím hodnocení na tomto portále. Přeji Vám, aby další nákupy u nás proběhly zcela v pořádku.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Bc. Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.3.2017 09:59, před 8 lety


Pavla Curusová

Dobrý den, velice děkuji za projednání této reklamace. Z pobočky ve Valašském meziříčí se mi již ozvali a celou věc co nejdříve dojednáme. Já jsem s řešením spokojena. S pozdravem Curusová Pavla

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.