Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#15019Zamítnutí reklamace - zamítnutí odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2017, před 8 lety

Jitka Moravcová

Znění stížnosti

Elektrický zubní kartáček Philips HX9332/04 Sonicare DiamondClean za 5 699 Kč jsem zakoupila přes e- shop dne 9.1.2017. Při ozkoušení s použitím jednoho kartáčku ( v balení jsou dva) došlo vypadnutí zubní výplně u předního zubu a uvolnění dalšího. To mě od dalšího používání odradilo a výrobek jsem chtěla vrátit a odstoupit od smlouvy ve stanovené lhůtě.
Dne 18.1. 2017 jsem tak osobně učinila, avšak pracovníkem to bylo vyhodnoceno jako reklamace. Dne 7.2.2017 mi přišlo e-mailem vyřízení. Zamítnutí reklamace. Chtěla jsem se tedy odvolat a zavolala na linku, kde jsem žádala o adresu, kam mám svou stížnost poslat . Po telefonickém rozhovoru s pracovníkem Alza.cz jsem byla ubezpečena, že mojí žádostí nebude vyhověno,že je to zbytečné, neboť se jedná o hygienickou pomůcku- tedy výjimku a odstoupení od smlouvy se tedy na tento výrobek nevztahuje. Už tehdy jsem namítala, že jsem ochotná oba kartáčky zaplatit. Po té jsem se obrátila na vaši poradnu a dne 9.2.2017 jste mi potvrdili, že má žádost je opodstatněná. Následně jsem přes dotazník vyplnila tento formulář. Bohužel došlo zřejmě k neodeslání. Výrobek si musím vyzvednout do 30 dnů od zamítnutí reklamace a tak mnoho času nezbývá, jinak budu platil dle obchodních podmínek za skladné. Prosím vás tedy o vaši pomoc v této záležitosti.


Produkt

Elektrický zubní kartáček Philips HX9332/04 Sonicare DiamondClean


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy s tím, že jsem ochotná zaplatit za 2 kartáčky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2017 13:45, před 8 lety

Právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů u smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a podnikatele za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, je v občanském zákoníku zakotveno z důvodu, že si spotřebitel nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Spotřebitel by měl však se zbožím zacházet pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně. Pokud tak neučiní, odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, nepřichází ale o právo od smlouvy odstoupit.

Existují ale i výjimky, kdy není možné tohoto práva využít. Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitelka z obalu vyňala a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Zda se tato výjimka bude aplikovat, je nutné posuzovat případ od případu. Pokud existuje skutečné riziko, že se zboží porušením obalu stává z hygienických nebo zdravotních důvodů dále neprodejné, odstoupit od kupní smlouvy není možné (např. rtěnka, obyčejný zubní kartáček).

Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by spotřebitelka nemohla uplatnit svého práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, neboť nástavce, které byly skutečně otevřením obalu znehodnoceny, je možné vyměnit za nové. Spotřebitelka tak odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, je tedy povinna nahradit částku, o kterou se hodnota zboží snížila (hodnota nových nástavců).

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2017 09:59, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.