Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vlastním mobilní telefon iPhone 5 zakoupený na prodejně U Nového Suchdola 32/140, Praha 6, 6. 8. 2014 za 13 999 Kč (záruka do srpna 2016, po reklamacích do října 2016).
V průběhu používání se u telefonu objevil problém s výdrží baterie, který je u tohoto modelu celkem běžný, ale rozhodně není v pořádku. O možném výskytu této vady jsem navíc v době nákupu nevěděl, což by situaci stejně nijak neměnilo.
Telefon se vypíná při focení, když je nabitý na 20-40 %. Není možné ho znovu zapnout, musí se zapojit do nabíječky. Po připojení je stále nabitý na 20-40 %, někdy dokonce na víc procent. Jedná se tedy nepochybně o vadu baterie, která by měla být vyměněna.
První reklamace proběhla v prosinci 2015 a na její vyřešení jsem čekal přesně 30 dnů. Telefon jsem si vyzvedl s neuznanou reklamací, jako důvod byl uveden nález cizí látky v oblasti napájecího konektoru, byla mi navržena oprava dle ceníku, kapacita baterie je údajně v pořádku a měl jsem si obnovit tovární nastavení telefonu.
V srpnu 2016 se celá situace opakovala znovu. Na vyřízení jsem čekal dalších 30 dnů (domnívám se, že doba byla prodlužována záměrně, na obou dokumentech byla moje reklamaci v pořadí první nebo druhá). Zamítnuta ze stejného důvodu.
Cizí látka je samozřejmě znečištění z nošení telefonu v kapse, které na baterii žádný vliv nemá. Podruhé jsem si navíc konektor sám vyčistil.
Obě reklamace proběhly na pobočce v Hradci Králové, kde se obsluha bohužel chovala velmi arogantně, navíc nebyla schopna si poradit s vymazáním dat v telefonu v zapůjčeném telefonu a nechala mě vrátit se domů (hodina cesty), kde jsem data v telefonu za několik minut smazal bez větších komplikací. Svůj vlastní telefon, pro který jsem si ten den přijel, jsem si s sebou nemohl odvézt a musel ho nechat na pobočce.
Apple iPhone 5 16 GB zánovní
Výměna baterie, popř. vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený zákazníku,
naše společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů skrze platformu mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz.
Poprosíme Vás, abyste nás kontaktoval přímo prostřednictvím kontaktního formuláře na webové adrese https://www.mp.cz/kontakty.
Váš podnět bude prověřen v co nejkratší době. S výsledkem prověření budete seznámen, v případě, pochybení na naší straně Vám bude nabídnuta satisfakce.
Děkujeme
Mobil Pohotovost