Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
rád bych podal stížnost na společnost Alza.cz a.s., z důvodu neuznání/zamítnutí reklamace. Dne 12.09.2013 jsem na pobočce Alza.cz a.s. v Plzni uhradil a převzal 2 ks bezdrátových sluchátek s mikrofonem CREATIVE HS-1200 Wireless Gaming. Obě sluchátka byla zakoupena nová. U prvních sluchátek se po dvou týdnech běžného používání, bez vnější příčiny rozpadl pravý plastový úchyt pojezdu pro nastavení velikosti sluchátek a znemožnil tak jejich další použití. Dne 10.10.2013 byla uplatněna záruka na pobočce v Plzni. Reklamace byla přijímacím technikem (Josef Chadim) zamítnuta s tím, že se jedná o mechanickou závadu, kterou jsme si způsobili sami "nesprávným nasazováním" sluchátek. I přes námitky, že sluchátka byla používána běžným způsobem, byla reklamace zamítnuta a sluchátka byla poslána do servisu na posouzení. Během čekání na posouzení 1. sluchátek se tatáž závada na pravém pojezdu vyskytla i u 2. sluchátek, které jsem reklamoval 25.10.2013 na pobočce v Plzni. Technik (Josef Chadim) reklamaci zamítl se slovy, že sluchátka jsem si rozbil sám nesprávným nasazováním. Když jsem ho požádal, zda by mi mohl názorně předvést, jak sluchátka "správně nasazovat", odmítl se slovy, že se sluchátka nejprve musí roztáhnout na maximální velikost a poté na hlavě zmenšit na požadovanou velikost. Tento postup jsem však v přiloženém manuálu nenašel. Druhý technik vše komentoval slovy, že tento typ sluchátek si většina lidí "rozbije" do dvou dnů. Sluchátka měla být opět odeslána na posouzení do servisu na dobu i delší než 30 dnů jako u prvních sluchátek. To jsem odmítl a má záruka dle technika zanikla. Dne 11.11.2013 se vrátila první sluchátka ze servisu (FIXIT S.A., SZIMONA SZYMONOWICA 85,KRAKOW). Reklamace byla zamítnuta z důvodu: Mechanické poškození/Poškozeno nevhodným zacházením. Navrácené balení neobsahovalo onu poškozenou plastovou část, tedy zboží mi bylo vráceno nekompletní.
CREATIVE HS-1200 Wireless Gaming
Rád bych vše vyřešil možností odstoupení od kupní smlouvy a vrácením peněz.
|
Tweet |
V případě zamítnutí reklamace je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele prodejce povinný písemně zamítnutí odůvodnit. Záruka nezaniká tím, že spotřebitel nesouhlasí s prodloužením lhůty pro vyřízení reklamace dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
V případě zamítnutí reklamace je prodejce povinný vrátit kupujícímu výrobek ve stavu, v jakém jej reklamoval.
V případě, že nastane rozpor mezi prodejcem a kupujícím spočívající v příčině vady, je třeba využít nezávislého odborníka, který by zpracoval objektivní posouzení příčiny vady.
Vzhledem k tomu, že se dle nám dostupných informací jedná o rozpor s kupní smlouvou, má prodejce dle § 616 odst. 4 občanského zákoníku prokázat, že výrobek byl spotřebiteli předán v pořádku.
Vážený pane Langhammer,
zastavte se prosím na pobočce s těmito produkty. Vydám kolegovi pokyn k výměně zboží. Stanovisko jsem se rozhodnul přehodnotit v rámci dobrých vztahů. O příčině problému mohu pouze spekulovat.
S úctou,
Jan Melicherík
manažer reklamací
Dobrý den, jakmile budete mít zboží vyměněno, uzavřete, prosím, stížnost a ohodnoťte postup společnosti. Děkujeme.
Hodnocení:
Komentář: Vážený pane Melicheríku,
děkuji za kladné a rychlé vyřízení mé stížnosti. Dnes mi byly bez problému vráceny peníze za reklamované zboží na pobočce v Plzni.
S pozdravem
Tomáš Langhammer