Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
stěhuji se na novou adresu kde UPC služby nenabízí, takže mi nabídli ukončení smlouvy, s tím že musím uhradit pokutu ve výši 2400Kč. Z důvodu, že mám slevu na službu 300kč a smlouva mi končí za 8 měsíců (8x300 2400Kč). Mají na to právo pokud, se stěhuji a nejsou schopnými nadále dodat služby a smlouvu jsem tím byl nucen ukončit?
Internet UPC
nechci platit za něco co nevyužiji a ani nemohu
|
Tweet |
Společnost není povinna nabízet své služby na celém území České republiky. Je-li služba na nové adrese nedostupná a spotřebitel byl o tomto dostatečně informován (dostupnost služby je možné ověřit na webové adrese https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/obecne-dotazy/overeni-dostupnosti/), nenese společnost žádnou odpovědnost za to, že spotřebitel nemohl využit službu kvůli přestěhování se na novou adresu.
Přestěhování se na novou adresu není ani zákonným důvodem pro předčasné ukončení smlouvy. Bude tedy záležet, zda takovou možnost upravuje smlouva o poskytování elektronických komunikacích. Dle Všeobecných podmínek poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací společnosti UPC Česká republika, s.r.o. pro domácnosti (dále jen VOP) je smlouvu možné ukončit dohodou stran, výpovědní nebo odstoupením od smlouvy. Ve VOP však není upravena možnost bezplatně ukončit smlouvu z důvodu přestěhování se na novou adresu, na které nejsou služby společnosti dostupné.
V případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, může společnost požadovat uhrazení náhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výši úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud by byl poplatek za předčasné ukončení smlouvy vyšší, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Klienta jsme kontaktovali telefonicky a vše uvedli na pravou míru. Byla mu vysvětlena chybná formulace "pokuty" a byl informován o tom, že dojde k doúčtování čerpané slevy, na kterou nevznikl nárok. Klient přijal vysvětlení pozitivně a s pochopením.
V případě dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím naše zákaznické centrum na 241 005 100 ve všední dny od 8 do 20 hodin a o víkendech od 10 do 18 hodin nebo pište na email info@upc.cz.
Hodnocení: